Inflacija u martu 16,2 odsto: Cene "povuklo" nekoliko kategorija, najviše hrana
Cene proizvoda i usluga lične potrošnje su u martu povećane u proseku za 0,9 odsto u odnosu na prethodni mesec, a u poređenju sa martom 2022. godine za 16,2 odsto, objavio je Republički zavod za statistiku. Potrošačke cene su u poređenju sa decembrom 2022. godine u proseku povećane za 3,7 odsto.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u martu u odnosu na prethodni mesec, rast cena je zabeležen u grupama Hrana i bezalkoholna pića 1,8 odsto, oprema za stan i tekuće održavanje 1,4 odsto, zdravlje i restorani i hoteli za po 1,2 odsto, komunikacije i odeća i obuća za po 0,5 odsto.
Cene
Cene alkoholnih pića i duvana uvećane su za 0,4 odsto, transport 0,2 odsto i u grupama stanovanje, voda, električna energija, gas i ostala goriva i obrazovanje za po 0,1 odsto.
Pad cena od 0,7 odsto zabeležen je u grupi rekreacija i kultura, a cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.
(Tanjug)
Želite da vam "Blic Biznis" donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.