Zašto pametni televizori možda nisu pametan izbor

Vesti, 06.02.2023, 11:00 AM

Zašto pametni televizori možda nisu pametan izbor

Mnogi pametni televizori možda neće biti podržani duže od dve godine, što ih čini potencijalno ranjivim na hakerske napade, otkrila je studija organizacije za zaštitu potrošača “Which?”.

Televizori i drugi pametni uređaji mogli bi da izgube funkcije i postanu bezbednosni rizik nakon samo dve godine, navodi se u izveštaju koji je objavila grupa “Which?”.

Kako je izvestio Cybernews, istraživanje koje je obuhvatilo 119 brendova i stotine modela pametnih uređaja, otkrilo je da se za vrlo malo njih očekivani životni vek poklapa sa politikama ažuriranja proizvođača.

LG pametni televizori, na primer, imaju zagarantovanu podršku samo dve godine nakon što se pojave na tržištu iako je kompanija rekla grupi “Which?” da bi njeni televizori mogli da dobiju do pet godina podrške za kritične bezbednosne propuste.

Sony nudi garantovanu podršku za svoje pametne televizore samo dve godine, a Samsung obećava samo tri godine.

Neki proizvođači su bolji, pa tako Hisense obećava da će podržavati svoje pametne televizore 10 godina, što je više od očekivanog životnog veka pametnog televizora.

„Nepravedno je da proizvođači prodaju skupe proizvode koji treba da traju mnogo godina, a zatim ih napuste“, kaže Rosio Konča, direktor za politiku i zastupanje grupe “Which?”. „To znači da bi proizvod mogao da izgubi karakteristike koje su opravdavale visoku cenu i potencijalno da stvori bezbednosni rizik, ili da poveća električni otpad ako ga treba zameniti.”

Prema istraživanju NordVPN-a, više od polovine domaćinstava u Velikoj Britaniji, Kanadi, Australiji, SAD i Nemačkoj ima televizor povezan na internet. Mnogi televizori imaju ugrađene kamere i mikrofone, a pošto uglavnom rade preko Wi-Fi mreže, hakerima mogu omogućiti pristup drugim uređajima na istoj mreži, uključujući ruter.

2017., istraživači kompanije Trend Micro otkrili su da se varijanta ransomwarea pod nazivom FLocker, koja je prvobitno ciljala mobilne Android uređaje, takođe koristila za napad na pametne televizore bazirane na Androidu i prikupljanje podataka o lokaciji, telefonskih brojeva, kontakata i otpremljenih fotografija.

Pre toga, 2013. godine, otkriveno je da bot prikuplja akreditive za prijavu i sa pametnih televizora, između ostalih uređaja.

2018. godine, istraživanje Consumer Reportsa otkrilo je da bi hakeri mogli da preuzmu kontrolu nad milionima pametnih Samsung i TLC televizora koristeći bezbednosne propuste koji se lako pronalaze, što bi im omogućilo da menjaju TV kanale, pojačavaju zvuk, puštaju YouTube video snimke po svom izboru, ili isključe TV sa mreže.

Proizvođač televizora Vizio kažnjen je 2017. sa 2,2 miliona dolara od strane američke Federalne trgovinske komisije (FTC) zbog praćenja onoga što njegovi kupci gledaju i prodaje informacija oglašivačima.

Da je pametni televizor možda hakovan ili zaražen malverom mogli bi da vam kažu neočekivani iskačući oglasi ili poruke, spore performanse, nepoznate aplikacije, promena podešavanja ili to što daljinski upravljač ne reaguje.

Korisnici u određenoj meri mogu da odustanu od prikupljanja nekih podataka preko stranica o privatnosti proizvođača. Međutim, važno je voditi računa da ovo ne znači i odustajanje od ažuriranja koja su najbolja odbrana od sigurnosnih propusta i drugih grešaka.

Takođe je dobra ideja da se Wi-Fi ruteri zaštite jakim lozinkama, a možda i instaliranjem VPN-a ako je moguće.

Korisnici bi trebalo da budu oprezni u vezi sa sadržajem iz nepoznatih izvora i izbegavaju povezivanje nebezbednih uređaja. Takođe će smanjiti šanse za zlonamerne aktivnosti onemogućavanjem svih nekorišćenih funkcija, ograničavanjem stalnog pristupa mikrofonima ili kamerama, ili čak pokrivanjem veb kamere.

Naslovna fotografija: cottonbro studio, Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje