Kako upotrebiti moć korisničkih podataka za još bolje rezultate u marketingu

MARKETING – Kada razumete svoje mušterije, možete da kreirate ciljane kampanje, za koje je mnogo verovatnije da će imati odjeka kod vaše publike. Možete da se služite korisničkim podacima kako biste temeljnije razumeli na koju vrstu sadržaja i poruka kupci bolje reaguju, pa da potom te informacije iskoristite u marketinškoj strategiji.

Takođe, korisnički podaci mogu da vam pomognu da ustanovite dodatne prilike za rast, zatim da pronađete nove načine da dođete do klijenata i da im ponudite proizvode ili usluge za koje bi oni mogli da budu zainteresovani. Rečju – podaci su moćan alat koji je neophodan svakom marketing menadžeru.

U ovom tekstu ćemo diskutovati o moći podataka i o tome kako možete da ih upotrebite u svoju korist. Takođe, pružićemo vam i savete odakle da počnete kada je reč o marketingu zasnovanom na korisničkim podacima.

Bezbednost i privatnost podataka

Bezbednost i privatnost podataka su ključni. Idealno bi bilo da koristite samo one platforme kojima je bezbednost podataka integrisana u samu srž proizvoda, kao i u sve različite opcije koje data platforma nudi jer – bezbednost počinje sa razvojem. Kako da znate da li je platforma koja vam služi za komunikaciju bezbedna? Nekoliko je obeležja savesnog i vrednog pristupa bezbednosti i privatnosti podataka:

Pre svega, ako su u pitanju aplikacije za razmenu poruka, potražite one koje pružaju enkripciju s-kraja-na-kraj u privatnoj komunikaciji – to je zlatni standard kada je reč o bezbednosti.

  • Za komunikaciju brendova s korisnicima, najbliža stvar tom idealu jeste enkripcija u tranzitu – ona pruža izuzetno visok nivo sigurnosti brendovima.
  • Konačno, postarajte se za to da „mesindžer“ koji koristite ne skladišti poruke na svojim serverima, kao i da koristi jedino sigurnu HTTPS (od eng: Hypertext Transfer Protocol Secure) vezu – sve to je potrebno za bezbednu komunikaciju.

Saglasnost mušterije: Kamen temeljac svakog biznisa

Prikupljanje podataka kupaca samo uz njihovu dozvolu apsolutno je nužno i predstavlja ključ za održavanje poverenja. Brendovi moraju da budu transparentni u vezi sa time kako prikupljaju korisničke podatke, moraju da se postaraju da kupci znaju koji njihovi podaci se upotrebljavaju, a potrebno je da imaju i mogućnost izbora kako se sa njihovim podacima postupa. Ukratko – kupci treba da imaju punu kontrolu nad sopstvenim podacima.

Pojedine aplikacije olakšaće vam da delujete u skladu sa navedenim pravilima: na primer, kada otvorite Viberov poslovni profil, biće vam predstavljene procedure koje su na snazi, a brendovi ne mogu da šalju poruke korisnicima pre nego što sami korisnici ne daju pristanak da takve poruke primaju – oni to čine, na primer, tako što se pretplate na vaš bilten ili ispune „lojalti“ program.

Upotreba korisničkih podataka za uspešne marketinške kampanje

Kada je reč o marketingu u digitalnom dobu, korisnički podaci su ključ. Razumejući ko su vaši klijenti i šta oni žele, možete da napravite promene zbog kojih će oni i dalje biti zadovoljni vašim brendom – i zbog kojih će mu se vraćati.

Upotreba korisničkih podataka za marketing menadžera ima i brojne druge prednosti:

  • Poboljšana akvizicija, tj. više novih kupaca
  • Više kupaca koji se vraćaju brendu i ostaju uz njega (eng: retention)
  • Veća doživotna vrednost kupca (eng: customer lifetime value)
  • Poboljšana i veća angažovanost klijenata u komunikaciji
  • Povećana vernost brendu
  • Povećan osećaj zadovoljstva kupca
  • Nove prilike za prodaju srodnih i ekskluzivnijih proizvoda
  • Optimizacija korisničkog iskustva

Na kraju krajeva, upotreba podataka u marketingu pomoći će vam da povećate konačni saldo. Jednostavno rečeno – kada znate šta kupci žele, to možete i da im ponudite, a onda su posledice i veća prodaja i povratak kupca brendu.

Hajde da krenemo – koje korake preuzeti za pokretanje marketinške strategije zasnovane na podacima korisnika?

Nekoliko je ključnih koraka kako bi takva marketinška strategija bila uspešna.

Prvi korak: Određivanje ciljeva

Prvi korak pri pokretanju marketinške strategije zasnovane na podacima jeste da identifikujete ciljeve. Šta se nadate da ćete postići upotrebom tih podataka? To može da bude mnogo toga: od povećanog prometa na veb-sajtu do bolje konverzije ili poboljšanja osećanja zadovoljstva kod kupca. Onog trenutka kada odredite ciljeve, možete da ustanovite i koja vrsta podataka vam je potrebna kako biste ih ostvarili.

Drugi korak: Sakupljanje podataka – gde da pronađete podatke koji su vam potrebni?

Kada su ciljevi postavljeni, možete da počnete da prikupljate podatke iz različitih izvora – vaš veb-sajt, društvene mreže, čak i vaš korisnički centar. Servis za odnose s klijentima (CRM, od eng: Customer Relationship Management) ili baza podataka kupaca (CDP od eng: Customer Data Platform) mogu mnogo da vam olakšaju posao sa podacima, tako da brojne aplikacije za razmenu poruka dozvoljavaju integraciju sa tim sistemima. Kada ste sakupili sve podatke koji su vam potrebni, vreme je da počnete da ih analizirate.

Treći korak: Analiza podataka – kako upotrebljavati korisničke podatke za donošenje promišljenih marketinških odluka?

Analiza podataka omogućuje vam da prepoznate šablone i trendove, da shvatite šta funkcioniše dobro, a šta bi moglo da se poboljša, kao i da vam otkrije nove prilike. Na primer, možda odlučite da ciljate drugačiju publiku, da prilagodite i promenite svoje poruke, ili da izmenite strategiju kako biste došli do povoljnijih rezultata.

Četvrti korak: Upotreba podataka za poboljšanje marketinških kampanja

Sada je vreme da podatke primenite u praksi. Najefektniji način da to učinite jeste da segmentirate kupce i da personalizujete poruke. Na primer, možete da segmentirate publiku prema godinama, polu ili lokaciji. To može da vam otkrije koje grupe imaju poželjnu reakciju na vašu kampanju, a kojim grupama je potreban nešto drugačiji pristup. Kada tako segmentirate publiku, to vam omogućuje i da im šaljete poruke koje su više u skladu sa njihovim potrebama i interesovanjima. Zauzvrat, to može da dovede do većeg osećaja zadovoljstva kupca, bolje konverzije i – veće prodaje.

Mnogo je izvanrednih studija slučaja u kojima se vidi pozitivan uticaj upotrebe podataka za segmentiranje i personalizaciju. Primera radi, filipinski brend QuadX, kompanija koja je specijalizovana za digitalnu logistiku i proces plaćanja u onlajn trgovini na međunarodnom nivou. Oni su koristili tzv. pametno ciljanje kako bi promovisali novu destinaciju za kupovinu koju su nedavno pokrenuli: Veliku Britaniju. QuadX ima uslugu pod nazivom ShippingCart (igra reči na engleskom od „shopping cart“) – ona omogućuje da kupci širom Filipina primaju porudžbine od onlajn prodavaca u Severnoj Americi i Evropi. Kako bi se povećao broj onih koji kupuju iz Velike Britanije, QuadX je segmentirao publiku i personalizovanim Viber poslovnim porukama – u skladu sa interesovanjima – ciljao one koji su kupovali iz SAD, ali još nisu probali uslugu dostave iz Velike Britanije. Rezultati? Čak 25% onih koji su kupovali u SAD i koji su dobili poruku Vibera kupili su i nešto iz Velike Britanije; dostiglo se 187% KPI (od eng: key performance indicator, tj. ključni pokazatelj učinka), a transakcije u Britaniji narasle su i do 300% u poređenju sa prethodnom godinom.

Moć korisničkih podataka – iskoristite prednosti novog doba u marketingu

Kampanje zasnovane na podacima znatno su efektniji način da dođete do željene, ciljne publike. Upotrebom personalizovanog sadržaja i ciljanjem konkretne, segmentirane publike, biznisi mogu efikasno da komuniciraju i da povećaju angažovanost kupaca. Danas su potrošači pametniji nego ikada ranije i manje je verovatno da će pristati na to da budu tretirani kao broj, kao još jedna mušterija u nizu. Ne, oni žele da ih brendovi čuju i da osete da se u obzir uzimaju njihovi mišljenje i preference.

Ako komunikacionu strategiju gradite na korisničkim podacima, možete efektnije i na ličnijem nivou da komunicirate sa publikom. Kada razumete ko su vaši klijenti, šta žele i kako se ponašaju, možete da kreirate marketinške kampanje koje su relevantnije, efektnije i usmerenije na specifičnu publiku. Analizom učinka u realnom vremenu, možete da uvidite šta funkcioniše, a šta ne, pa da marketinšku strategiju prilagodite u skladu sa time – tako ćete celokupan marketing podići na još viši nivo.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Search
Close this search box.