Mobilne aplikacije proizvođača automobila imaju ozbiljne bezbednosne propuste koji ugrožavaju bezbednost vozača

Vesti, 06.12.2022, 12:00 PM

Mobilne aplikacije proizvođača automobila imaju ozbiljne bezbednosne propuste koji ugrožavaju bezbednost vozača

Mobilna aplikacija automobila može omogućiti hakerima da daljinski otključaju vozilo, upale ili ugase motor, pa čak i zatrube.

To su nalazi Sema Karija, istraživača bezbednosti i lovca na bagove, koji je istraživao ranjivosti koje bi, između ostalog, mogle da utiču na vozila Hyundai, Genesis, Nissan, Infiniti, Honda i Acura.

Kari i njegove kolege prvo su skrenuli pažnju na zvanične mobilne aplikacije koje koriste vlasnici Hyundai i Genesis vozila, a koje omogućavaju autentifikovanim korisnicima da pokrenu, zaustave, zaključaju i otključaju svoje automobile.

U nizu tvitova, Kari je pokazao kako je uspeo da iskoristi propuste u Hyundai aplikaciji da zaobiđe provere i daljinski otključa vozilo znajući samo email adresu vlasnika automobila, i da na kraju potpuno preuzime njegov nalog.

Kasnije se ispostavilo da isti rizik postoji i za vlasnike Genesis vozila.

Kari je o svom otkriću obavestio Hyundai i Genesis.

Portparol kompanije Hyundai je rekao da „osim Hyundai vozila i naloga koji pripadaju samim istraživačima, istraga je pokazala da niko drugi nije pristupio nijednom vozilu ili nalozima kupaca...“

Verovatno ohrabren otkrićem u vezi sa vozilima Hyundai i Genesis, Kari je nastavio da istražuje ranjivosti koje utiču na druge proizvođače, posebno na one koji su koristili SiriusXM Connected Vehicle Services telematsku platformu.

Kako je Kari objasnio, neovlašćena lica su mogla da šalju komande vozilima Nissan, Infiniti, Honda i Acura, znajući samo identifikacioni broj vozila (VIN).

Čak i ako određeni automobil više nije bio aktivno pretplaćen na SiriusXM, Kari je otkrio da je u stanju da ga prijavi na uslugu jednostavnim poznavanjem VIN-a, koji je obično vidljiv kroz vetrobran automobila.

Koristeći ovu tehniku, automobili se mogu daljinski zaustaviti ili pokrenuti, zaključati ili otključati, upaliti im se farovi ili zatrubiti. Čak i lični podaci vlasnika (ime, broj telefona, adresa i podaci o automobilu) mogu biti izvučeni bez dozvole.

Kari je primetio i da može da upiše ili ispiše vlasnike vozila iz usluge po želji.

Na sreću, kao odgovoran istraživač bezbednosti, Kari je obavestio relevantne proizvođače o ovom problemu, omogućavajući im da zakrpe ranjivost pre nego što detalji budu objavljeni.

Aplikacije bi trebalo da učine život vozača lakšim, ne smanjujući njihovu bezbednost. Ostaje nam da se nadamo da će proizvođači automobila o tome voditi računa u budućnosti.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje