Почетна > Бизнис
Бизнис

Весић: Желимо да возачи српских камиона возе слободно

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је данас да је циљ наше земље је да настави са процесом укидања транзитних дозвола, како би српске камионџије могле да раде слободно, пре свега у земљама ЕУ.
Фото: Танјуг

Он је истакао да је такав режим дозвола већ укинут билатерално са девет земља ЕУ.

Весић је објаснио да је сада шитем транзитних дозвола такав да онолико дозвола које Србија изда појединачно другим земљама, исто толико дозвола они дају нашим возачима камиона, што је компликована бирократска процедура, јер за сваки одлазак у иностранство наши возачи морају да добију нову дозволу.

“У протеклом периоду смо са девет земаља ЕУ укинули те дозволе, и ту имамо либералан режим. Ја сам у првих месец дана покренуо иницијативу на састанку са представницима Владе Шпаније да укинемо транзитне дозволе, а о томе сам разговарао и са министром транспорта Азербејџана приликом недавне посете председника те земље“, рекао је Весић за ТВ Пинк.

Додао је да је такву иницијативу покренуо у контактима са званичницима Италије и Аустрије, а најавио је да ће исти предлог упутити и Немачкој.

Министар је указао и да је на састанку са представницима “Путева Србије” разговарао о опремању две локације на ауто путу од Суботице до Ниша, које би биле уређена одморишта за возаче камиона.

“Да могу да одморе, одспавају, окупају се, ручају. Желимо да све буде уређено како треба, под камерама, да возачи могу да одспавају у пристојним собама и да та одморишта буду државна”, рекао је Весић.

Објаснио је да ће због таквих погодности страни возачи чешће користити наше ауто-путеве и тако код нас плаћати путарину.

“Ја ћу наредне недеље разговарати са возачима камиона, да видимо шта држава додатно може да уради да им олашка рад. Није све до нас, договори зависе и од других земаља, али на нама је да се боримо за наше возаче. Они запошљавају велики број људи, превозе робу”, нагласио је Весић.

Навео је да Србија постаје и све важнији логистички центар, будући да се гради железничко-друмски интермодални терминал у Батајници, а градиће се и у Макишу, док ће капацитет Аеродрома „Никола Тесла“ бити удвостручен.

“Све више карго превоза пролази кроз Србију, све је више логистичких центара, што значи да ће бити више камиона, возова, и зато радимо и нове пруге”, рекао је Весић.

Он је навео да се ради на успостављању интегрисаног граничног прелаза на Хоргошу, што ће довести до убразавања царинске процедура и смањења чекања камиона на граници.

Kod Srebrenice otkriveni zlato, srebro, olovo i cink

Преузмите андроид апликацију.