Najnovije vesti
Vesti Beograd
"Vrata Srbije" gotova do kraja 2023 - san ili stvarnost: Obišli smo radove na jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u Beogradu i evo šta smo zatekli (FOTO)

"Vrata Srbije" gotova do kraja 2023 - san ili stvarnost: Obišli smo radove na jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u Beogradu i evo šta smo zatekli (FOTO)

Potpisom prijave radova dato je zeleno svetlo da se nastavi jedan od najdužih infrastrukturnih projekata u Srbiji. "Prokop", odnosno zgrada glavne želeničke stanice u Beogradu, koji čeka svoju izgradnju već 45 godina će morati još malo da se strpi, ali ne duže od nešto više od godinu i po dana, ako je verovati najavama.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Prokop Foto: Milan Ilić / Ringier
Prokop

Povodom početka izgradnje stanične zgrade koja je najavljane za danas, ekipa "Beograd na Blic" obišla je danas, sada i zvanično novootvoreno gradilište i evo šta smo tamo zatekli.

Kako su nam rekli radnici na licu mesta, radovi jesu zvanično počeli, ali ih prvi ozbiljniji poduhvati očekuju tek za mesec dana. Ono što se je sada u toku, to su pripremni radovi, odnosno obezbeđivanje pešačke zone.

Foto: Milan Ilić / Ringier

U ograđenom delu gde bi uskoro trebalo da nikne nova stanična zgrada, nije bilo teške mašinerije, već samo jedan kombi i nekoliko radnika koji rade na postavljanju zaštite.

Foto: Milan Ilić / Ringier

Večiti projekat, kako je često okarakterisana izgradnja nove beogradske železničke stanice, čeka svoj završetak još od davne 1977. godine.

Foto: Milan Ilić / Ringier

Međutim, ovaj izuzetno izazovan infrastrukturni podvig nije najbolje osmišljen od samog početka, te su radovi dosta puta nailazili na kamen spoticanja. Najveći problem je pravilo klizište čije obezbeđivanje je zahtevalo dosta novca i vremena. Kasniji ratovi i opšta nemaština koji su zahvatili našu zemlju, odlagali su nastavak radova u podnožju Maleškog brda.

Foto: Milan Ilić / Ringier

Stanica sa svim pratećim objektima i infrastrukturom pod imenom „Vrata Srbije” planirana je kao moderan, funkcionalan i bezbedan kompleks za opsluživanje putnika i transport robe, kao i sedište domaćih i inostranih kompanija.

Foto: Milan Ilić / Ringier

Krajem leta 2016. počeli su radovi na putevima koji spajaju stanicu i Bulevar vojvode Mišića, nakon čega je ubrzo ova železnička delimično počela sa radom. Da bi saobraćajna mreža oko "Prokopa" bila kompletna, neophodno je da neimari „ispletu” i važne saobraćajne niti koje će „Beograd centar” povezati sa niškim auto-putem. Početkom 2021. država je gradnju tih pristupnih veza uvrstila na listu kapitalnih prioritetnih projekata.

Zvaničnim zatvaranjem Glavne železničke stanice na sadašnjem Savskom trgu, 1. jula 2018. godine, ta titula se dodeljuje stanici na Autokomandi i "Beograd centar" je postala destinacija svakog voza koji se uputio ka starom delu, odnosno centru prestonice.

Pročitajte još

Planirana stanična zgrada će pokrivati prostor od 5.650 kvadratnih metara sa natkrivenim izlazima sa perona jedan i šest čija je površina oko 600 kvadrata, a imaće i 88 parking mesta.

Predračunska računica kaže da će vrednost radova biti 1,77 milijardi dinara, odnosno oko 15 miliona evra.

Kompanija koja je glavni investitor, odnosno finansijer radova je "Rejlvej siti". Iz ove firme kažu da je interesovanje kod putnika i turista za novu staničnu zgradu već veliko, a planirani kraj radova je predviđen za kraj 2023. godine, a potom sledi opremanje.

Podsetimo, sve administrativne prepreke za izgradnju stanične zgrade u železničkoj stanici „Beograd centar” na Prokopu otklonjene su početkom avgusta kada je, kako je potvrđeno listu "Politka" u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, potpisana prijava radova, dokument posle kojeg investitor može da otvori gradilište.

Ona je usledila 24 dana nakon izdavanja građevinske dozvole za objekat od 5.650 kvadratnih metara sa 88 parking-mesta i oko 600 kvadrata natkrivenih izlaza sa perona jedan i šest.