Da li su električni automobili najveća prevara do sada?

Električni automobili i njihova izdržljivost - nova su meta dežurnih “skeptika” i “sumnjičavaca” sa Fejsbuka. U viralnoj objavi na toj mreži tvrdi se da bi baterije vozila na struju, u stanju mirovanja u saobraćaju, prilikom kojeg je potrebno uključiti grejanje ili hlađenje, veoma brzo “presušile”. Činjenica je, međutim, da električni automobili troše vrlo malo energije u stanju mirovanja, čak i kada koriste opciju grejanja ili hlađenja.

U viralnoj objavi na Fejsbuku upozorava se da su zagovornici električnih automobila prevideli jedan fundamentalni nedostatak koji bi ova vozila učinio podložnim kvaru i opasnim po njihove vlasnike u slučaju velikog saobraćajnog zastoja.

Tačnije, implicira se da je verovatnije da će električna vozila ostati bez energije u uslovima saobraćajne gužve, nego što bi to bio slučaj kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.

“ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA?

Je li iko ikada razmišljao o tome?
Kad bi svi automobili bili električni…
A da smo zaglavili u trosatnoj gužvi po hladnoći u nekoj snežnoj oluji, baterije bi potpuno crkle.
Zašto električni automobili u osnovi nemaju grejanje.
Zamislite biti zaglavljen na putu celu noć, bez baterije, bez grejanja, bez brisača, bez radija, bez GPS-a, jer je baterija odavno crkla.
Možete probati pozvati hitnu i zaštititi žene i decu, ali oni ne mogu doći u pomoć, jer su svi putevi zatvoreni i verovatno će svi policijski automobili biti električni.
A kad putevi blokiraju hiljade nenapunjenih automobila, niko ne može dalje. Kako napuniti baterije na mestu?
Isti problem tokom letnjih praznika su kilometarske kolone.
Opcija uključivanja klime u električnom automobilu bi bila dostupna samo kratko vreme. Baterije bi crkle u trenu!
Naravno, ni jedan političar ni novinar ne govori o tome, ali ovo će se dogoditi.
A osim toga, niko ne govori o budućem problemu odlaganja neiskorišćenih baterija!
To je ta budućnost!”

Sporan esej kružio je društvenim mrežama još 2021. godine na engleskom jeziku.

Ali posredi je pogrešno razumevanje kako električni automobili i njihove baterije zapravo rade.

Mnogo faktora bi uticalo na to kako se električna vozila ponašaju u opisanim situacijama u poređenju sa vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući: količinu goriva ili baterije sa kojom su vozila krenula, veličinu motora, kapacitet rezervoara za gorivo ili baterije kao i pomenute vremenske prilike.

Ali, postoji jedna ključna razlika između ova dva pogonska sistema:

dok motor automobila sa unutrašnjim sagorevanjem ostaje uključen i sagoreva gorivo dok radi u praznom hodu, električna vozila troše malu količinu baterije kada su u stanju mirovanja.

Stručnjaci su za Rojters ocenili da bi električni automobili u pomenutim uslovima zapravo duže ostali funkcionalni od automobila na benzin.

“Motor ne troši snagu pri nultoj brzini”, rekao je za Rojters Dejvid Houi, vanredni profesor na Odeljenju za inženjerske nauke Univerziteta u Oksfordu, kao i:

“Samo elektronika automobila i sistemi za grejanje/hlađenje koriste energiju kada automobil miruje, a količine su relativno male.”

Piter Vels, direktor Centra za istraživanje automobilske industrije u “Cardiff Business” školi u ​​Velsu, rekao je za “Politifact” da bi “čak i napola napunjena baterija od 62 kilovata mogla da obezbedi 10 do 15 sati grejanja u automobilu koji miruje tokom saobraćajne gužve”.

S druge strane, Vels objašnjava da “grejanje ili klimatizacija benzinskog automobila ne bi mogli da rade bez pokretanja motora i potrošnje goriva za napajanje kompresora i drugih delova.”

Britanska grupa za nadzor potrošača testirala je performans baterije električnog vozila tokom simulirane saobraćajne gužve.

Koristeći Volkswagen ID.4 sportsko terensko vozilo, testeri su emitovali muziku, uključili grejanje sedišta u automobilu na maksimalna podešavanja, uključili klima uređaj, upalili farove i koristili USB utičnicu automobila za punjenje tableta koji je puštao film.

Nakon 75 minuta korišćenja svih ovih funkcija dok je automobil bio u stanju mirovanja, glavna baterija automobila od 77 kilovata izgubila je 2 odsto svoje snage, što je jednako dometu vožnje od 8 milja.

Poređenja radi, rad motora u praznom hodu u velikom automobilu ili lakom kamionu dok je u saobraćajnoj gužvi, mogao bi da potroši pola galona gasa na sat, rekao je Vels, i mnogo više ako se radi o saobraćaju u pokretu.

Inače, sličnu teoriju zavere razotkrio je nedavno i AFP, koji se u svojoj analizi bavi objavama sa fotografijama parkiranih automobila.

 

Naslovna fotografija: Canva