Najnovije vesti
Vesti Društvo
STRUČNJAK UPOZORAVA Pored alkohola i brze vožnje, ovo su rizici u saobraćaju, jedan je odgovoran za MNOGE NESREĆE

STRUČNJAK UPOZORAVA Pored alkohola i brze vožnje, ovo su rizici u saobraćaju, jedan je odgovoran za MNOGE NESREĆE

Odsustvo pažnje u vožnji kao i agresija u saobraćaju stvaraju posebno velike rizike za motocikliste, rekao je danas za Tanjug predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jeftić.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
. Foto: Marios Lolos Avalon / Profimedia
.

On je ukazao da pored alkohola i brzine, što su, kako je naveo, svesni uzroci, odsustvo pažnje vozača nosi veliki rizik.

-Da li zbog korišćenja mobilnog telefona, razmišljanja o poslovnim odnosima, ili jer je prevruće ... desi se da vozač automobila prođe neki deo puta koga se kasnije ne seća. Taj su put prešli u uslovima refleksne reakcije, a to je jako opasno, jer najčešće ne primete pešaka ili motociklistu, rekao je on.

Dodao je da je ta situacija opasna jer od momenta kada se vozač probudi iz tog stanja ima malo prostora i vremena za reakciju.

-Sve više je zastupljen rizik agresije u saobraćaju. Gužve su, svi su razdražljivi, a ako dođe do konflikta i svađe na sledećem kilometru imate petnaest puta veći rizik da učestvujete u saobraćajnoj nezgodi. Važno je smiriti tenziju, rekao je on.

Pročitajte još

Kaže da je klasičan uzrok stradanja motociklista nedavanje migavca.

-U Beogradu vozači kao da se takmiče ko će manje da da migavac, pa motocikli ne znaju u kom pravcu želite. Jako je važno da se gleda u ogledala, posebno u zoni raskrsnice, rekao je on.

Jeftić je podsetio i da se pojedini vozači motocikala nasilnički ponašaju kad brzo voze između automobila u pokretu.

-Tu ne mogu da očekuju da će neko da ih vidi. To je ekstremno rizično. A leti je rizik i nekorišćenje zaštitne opreme. Bez opreme, ogromna verovatnoća je da se povredi prilikom pada sa motocikla, a u pola padova u pitanju su teške telesne povrede, rekao je on.

Iako se u toku leta rado prelazi na skutere do 50 kubika jer su efikasni za gužve, Jeftić upozorava i na rizike.

-Vozači ne uoče vozača skutera, pa u više od polovine nezgoda vozači skutera nisu krivi. Vozači skutera najmanje koriste zaštitnu opremu. U čeonom sudaru sa automobilom 32 puta je veća šansa da pogine vozač skutera, rekao je on.

Preporučio je da se i kod vožnje skutera ponaša kao da se vozi motocikl.

Jeftić navodi da je od početka godine poginulo 18 motociklista, a među njima su i vozači kvadova.

-Ako kvad posmatrate turistički, ogroman je rizik od povreda, jer nemate refleksne reakcije za upravljanje tim vozilom. Kvad se izrazito lako prevrće a kada padne na vozača, vrlo često mogu biti smrtne posledice. Posebno izbegavajte da vozite decu na kvadovima, poručio je on.