');
Najnovije vesti
Blic Vesti Beograd

Nema nastavnika na zameni, PRLJAVI TOALETI, ugrožena bezbezdnost đaka: Na šta su se "zabrinuti roditelji" najviše žalili prosvetnoj inspekciji u Beogradu

Gradskoj prosvetnoj inspekciji je, od početka godine, podneto 256 predstavki roditelja osnovaca, što je tri puta više od ukupnog broja prigovora za predškolske ustanove, srednje, umetničke i baletske škole.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Škola Foto: Djordje Kojadinovic / Ringier
Škola

Mame i tate su nekad odlazile u školu samo na roditeljske sastanke ili kad ih pozovu razredni starešina i direktor. S reformom školstva, roditelji su dobili značajnu ulogu u obrazovnom sistemu, koju "igraju". Poslednjih godina, pojedini i ne izlaze iz škola. Pitaju se za sve i svašta, a najglasniji su kada njihovo dete dobije ocenu manju od petice. Na "udaru" su, posebno, osnovne škole.

Prema rečima Vesne Nedeljković, rukovodioca u sektoru za inspekcijski nadzor Sekretarijata za obrazovanje i dečju zaštitu, većina primedaba je od anonimnih podnosilaca, koji se obično potpisuju kao "zabrinuti roditelji".

Kako ističe, žalbe se odnose na rad i postupanje direktora škola i nastavnika, nasilje među učenicima, zaštitu prava učenika. Ako se u inspekcijskom nadzoru navedene situacije utvrde kao istinite, nalažu se mere, a prema potrebi se prosleđuje školskoj upravi, odnosno nadležnom organu.

- Navode i situacije i okolnosti koje nisu istinite, verovatno sa ciljem narušavanja ugleda pojedinaca ili ustanove, što se i utvrdi u zapisniku o vanrednom inspekcijskom nadzoru, nakon provere navoda - navodi Nedeljkovićeva.

Pročitajte još

- Među takvim primedbama su da je ugrožena bezbednost učenika u školi i dvorištu, da su prljavi toaleti, da nema nastavnika na zameni. Takođe, tu su i žalbe koje se odnose na ocene, procenu stručnosti nastavnika, da nema hrane u produženom boravku, da nije ispoštovana procedura za ekskurzije, obezbeđenje, udžbenike, da se ne nosi maska, da direktor dolazi bolestan u školu. Traže se veća prava od zakonom propisanih prava za roditelje.

Sagovornica ističe da, kada su u pitanju predstavke koje se tiču nasilja i zaštite prava učenika, inspekcija postupa po hitnom postupku. Takođe, i za svaku drugu žalbu inspektor ocenjuje hitnost i prioritet među ostalima. Nedeljkovićeva navodi da je, među prijavama roditelja, primetno da se deo njih obraća inspekciji kada iscrpi sve mehanizme u ustanovi.

Foto: shutterstock

- Postoji i određen broj roditelja koji očekuju da inspekcija razreši direktora, jer nije odgovorio na mejl na njima prihvatljiv način - kaže Nedeljkovićeva.

- Traže da direktor upiše učenika u prvi razred isključivo u skladu sa njihovim željama, da kazni nastavnika što dete nije popravilo ocenu i slično. Postoje i prijave roditelja o nestručnosti nastavnika, odnosno da imaju neodgovarajuće diplome. U postupku provere to se uvek ispostavi kao netačno. Postavlja se i pitanje kako roditelj ima uvid u nečiju stručnu spremu.

Ocene i rad

Na adrese predškolskih ustanova, srednjih, umetničkih i baletskih škola, od početka godine je stiglo ukupno 80 žalbi.

Vrtićima su se roditelji najviše žalili zato što dete nije primljeno u obdanište, uslove rada i radno vreme.

Više od polovine primedaba u srednjim školama se ticalo ocene i rada nastavnika, a zatim na to što dete nije upisano u školu.