"KARMINA BURANA" OPČINILA NOVI SAD Nesvakidašnji spektakl pod otvorenim nebom pokazao zašto su Novosađani zaslužili ovakve događaje (FOTO)
Sabrana od pesama "običnog življa", scenska kantata "Karmina burana" okupila je večeras u svojim prepoznatljivim taktovima čitav Novi Sad. Plato ispred Srpskog narodnog pozorišta postao je nesvakidašnja scena koja je uspela da sjedini sve generacije - od najmlađih, pa do najstarijih Novosađana.
Publika je zauzela svoja mesta već od semafora koji vodi od Jevrejske ulice ka pozorištu i bez teškoće do poslednjeg mesta popunila prostor sve do Gradske kuće i Trga slobode. Oni najmudriji su zauzeli "prvi red" dosta pre početka, a stepenice koje vode do ulaza u Srpsko narodno pozorište i travnata površina oko platoa savršeno su poslužili kao najbolja sedišta.
Tačno u 20 časova začuli su se prvi taktovi svima dobro poznate pesme "Fortuna", čija snažna emocija je uspela da dopre i do onih čija su interesovanja za muziku dijametralno suprotna klasičnim delima.
Skladnost glasova u najdinamičnijem delu kao da su podsticali novosadsku publiku da se kreće bliže samoj sceni, a gotovo svi su želeli ovaj trenutak da sačuvaju od zaborava, podigavši telefone u vis i beležeći nesvakidašnji trenutak kada je Novi Sad pokazao zašto nosi titulu Evropske prestonice kulture.
Deca na ramenima roditelja uspevala su da izvire iz mase i sa iznenađujućim interesovanjem posmatraju scenu pod vedrim nebom. Oni uporniji uspevali su da prokrče put do samog centra zbivanja, gde su ih članovi horova pozivali da se približe i postanu deo čitavog događaja, a oni rado pristajali da stupe na scenu i svojim plesnim pokretima pokažu svoj doživljaj "Karmine burane".
Međutim, utisak večeri bez greške umalo nam je pokvario prolazak kroz Pozorišni trg do spomenika Svetozaru Miletiću, jer je bilo gotovo neizvodljivo probiti se između velikog broja ljudi, koji su stajali pripijenih jedni uz druge, bez mogućnosti i najmanjeg pokreta. Grešku da uopšte pokušavaju da prođu tuda činili su mnogi, jer prilaskom sa obe strane nije delovalo kao da je potrebno imati određene veštine da se put prokrči - a itekako je bilo potrebno.
U uskom prostoru zadesili su se ljudi sa decom, što u naručju, što u kolicima, biciklisti, ali i oni vidno otežanog hoda uz pomoć štaka. Tu se već u neželjenom bliskom susretu moglo čuti i prigovaranje i zameranje i neverica. Ipak, bilo je i svetlih primera osoba koje su pomagale majkama sa decom u naručju, krčile im put i laktale se tek koliko pristojnost dozvoljava, ne bi li iole olakšale, slobodno možemo reći, zalutalim pojedincima da prođu kroz masu.
Visoke temperature samo su doprinele da čitava atmosfera u ovom delu zbivanja dovede do blage nervoze, ali ipak su većinu činili oni koji su se setili zašto su tu i takoreći "ugrizli sebe za jezik", kako bi svojom smirenošću bili dostojni događaja kakvom su prisustvovali.
Izlazak iz ropca nazirao se prilaskom Gradskoj kući, a onaj ko je zamakao "iza ugla" i zakoračio na Trg slobode i u ostatak centra grada, mogao je da stekne utisak kao da se u neposrednoj blizini apsolutno ništa ne dešava. Iz bašti obližnjih kafića dopirala je poprilično glasna živa muzika, ljudi su šetali, sedeli na klupama, a da li zbog stepena akustičnosti prostora ili zbog uobičajene gradske vreve, nije se moglo ni naslutiti kakav se spektakl odigrava u neposrednoj blizini.
Upravo zbog toga, na momenat nam se učinilo kao da je sve završeno, sve dok se nismo ponovo našli bliže Pozorišnom trgu, začuli poznate zvuke i ugledali istrajne Novosađane kako sa budnim interesovanjem prate ovaj događaj na otvorenom.
Za nešto više od sat vremena, 400 muzičara koje su činili dva simfonijska orkestra, dva hora, dečiji hor i priznati solisti, uspeli su da prirede nezaboravan doživljaj svakome ko je imao sreće da prisustvuje večeras izvedbi "Karmine burane".
Pod dirigentskom palicom maestra Aleksandra Kojića, za sam kraj su "počastili" vernu i iskreno zahvalnu publiku još jednom izvedbom "Fortune", a nagrađeni su aplauzom koji je trajao gotovo tri minuta - pravim pokazateljem da je Novi Sad zaslužio ovakve događaje.