INSTAGRAM ZA BIZNIS: Šest ključnih koraka u analizi i unapređenju kvaliteta sadržaja na Instagramu
Foto: Tim Edukacija

Da li je vaša stranica na Instagramu kvalitetna?

INSTAGRAM ZA BIZNIS: Šest ključnih koraka u analizi i unapređenju kvaliteta sadržaja na Instagramu

Edukacija -

Instagram je jedan od najznačajnijih kanala u svakoj marketinškoj strategiji. Stoga je brendovima važno da njihovo prisustvo na ovoj mreži bude dosledno i dovoljno upečatljivo.

Međutim, nemaju svi podjednako dobre rezultate. Mnogi profili su nedovoljno sređeni i stoga teški za razumevanje. Najčešće je razlog za to nedovoljna obaveštenost ili nedostatak edukacije u oblasti digitalnog oglašavanja.

Zato, pre nego što počnete da radite na bilo kakvoj strategiji i zaronite u kreiranje plana komunikacije i objava, prođite kroz sledeće korake analize vašeg profila na Instagramu i počnite da ga poboljšavate.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Kakav prvi utisak ostavljate?

Pre svega, otvorite svoj nalog na Instagramu i pogledajte kakav prvi utisak ostavlja. Da li je profilna fotografija dovoljno profesionalna, kako izgleda opis profila („bio“), na koji način su stilizovana vizuelna rešenja koja kreiraju vaš sadržaj i kako sve to doprinosi opštem osećanju koje ljudi imaju kada prvi put posete vašu kompanijsku stranu? Ukoliko ne možete objektivno da donesete tu odluku, zamolite nekoga za savet i pomoć.

Unapredite opis profila

Sekciju „Bio” na vašem profilu čini mnogo više od opisa profila i lepe fotografije. Pre svega, važno je da sve što se tamo nalazi bude u skladu sa vrednostima vašeg brenda i sa onim što inače zastupate u svojoj komunikaciji. Dobro izaberite kategoriju kojoj pripadate.

Na kraju se posvetite takozvanim atrakcijama (hajlajt). Iako se priča može zadržati na vašem profilu samo 24 sata, ukoliko je smestite u dobro kategorisanu atrakciju (hajlajt), ona ostaje zauvek.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Analizirajte vizuelne sadržaje

Imajte u vidu da je Instagram društvena mreža na kojoj je dominantan vizuelni sadržaj i da će ljudi koji posećuju vašu stranicu pre svega tragati za kvalitetnim fotografijama i estetski primamljivim rešenjima. Zato je neophodno da dobro analizirate sve što ste do sada objavljivali i uklonite materijale za koje više ne smatrate da su relevantni ili da su u skladu sa celokupnim izgledom i estetikom vašeg profila i sadržajima koji ste do sada gradili.

Analizirajte sadržaj

Koliko su vaše objave relevantne? Da biste odgovorili na ovo pitanje, morate pre svega znati sa kim komunicirate i šta je to što vaša ciljna grupa od vas očekuje. Svaki deo sadržaja koji objavite mora sadržati konkretnu vrednost za publiku koja se okuplja oko vašeg brenda. U suprotnom, ona će brzo pronaći zamenu i potražiti relevantnije sadržaje na drugom mestu. Zato objektivno sagledajte kvalitet materijala koje delite sa javnošću i razmislite o eventualnim unapređenjima.

Analizirajte tekstualne opise

Takozvani caption, to jest natpis, predstavlja tekstualni opis koji se uvek prilaže uz vizuelnu objavu na Instagramu. Ovi opisi moraju ispuniti nekoliko zahteva. Oni moraju biti u skladu sa tonom komunikacije brenda i pružati vrednost pratiocima, ali i sadržati određeni poziv na akciju kako bi generisali rezultate. Zato postavite listu parametara koje tekstovi te vrste moraju da ispune i procenite kako se krećete na toj skali.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Ispitajte i optimizujte vreme objava

Analitika profila na Instagramu je nešto što će vam dati najrelevantniji uvid u kvalitet vašeg dosadašnjeg rada. Algoritmi vole urednost i ažurnost, pa zato pre svega pogledajte koliko često objavljujete i u kojim terminima. Pokušajte da ustanovite šablon. Ako ne uspevate da uvidite po kojoj šemi objavljujete sadržaje, to znači da je vreme za prilagođavanje i reviziju dosadašnjih napora.

Ispitajte u kojim trenucima tokom dana je vaša publika najaktivnija i počnite da objavljujete u tom periodu kako biste zadržali njihovu pažnju.

Naučite kako da unapredite komunikaciju

Instagram je samo jedan kanal komunikacije koji možete koristiti za uspostavljanje bližeg odnosa sa klijentima. Da biste u tome bili zaista uspešni, biće vam potrebno malo opsežnije znanje, koje ne možete steći na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Za uspeh je ključna posvećenost, pa zato prionite na rad i uložite bar godinu učenja u svoju buduću karijeru, kroz rad sa mentorima koji će vas upoznati sa svim alatima i pomoći vam da ovladate veštinama bitnim za budućnost.

Upišite sertifikovanu obuku za internet marketing i donesite pravu odluku za budući posao iz snova.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track