Direktor jedne od najvećih auto-kompanija zabrinut da će nova vozila postati preskupa

Koliko tek zabrinuti treba da budu kupci?

Automobili

Izvor: B92

Nedelja, 06.03.2022.

10:36

Direktor jedne od najvećih auto-kompanija zabrinut da će nova vozila postati preskupa
Foto: Greentellect Studio/Shutterstock

Nabavka novog automobila trenutno je u najmanju ruku otežana, čak i za one koji imaju dovoljno novca za jednu takvu kupovinu. Usled više faktora, kupovina novog (pa i polovnog) vozila skuplja je nego ikad. Ovo je dovelo do toga da su mnogi potrošači odložili odluku o nabavci automobila, dok su drugi bili primorani da se zadovolje manjim ili skromnije opremljenim modelom, nego što je njihov prvobitni plan podrazumevao.

Međutim, trend rasta plaši ne brine samo potencijalne kupce, već izaziva veliku zabrinutost kod čelnika auto-kompanija, kao što je generalni direktor Stellantisa Karlos Tavares.
Karlos Tavares pored prototipa Maseratija Grecale (Foto: Stellantis promo)
Prosečna maloprodajna cena novog automobila u SAD je nedavno dostigla 47.000 dolara, a Amerikanci troše u proseku 47.077 dolara na kupovinu novog vozila.

U 2021. cena prosečnog novog automobila porasla je za čak 6.220 dolara u poređenju sa podacima o cenama iz 2020. Ovaj trend rasta izgleda da se samo pogoršava, a nedavni svetski događaji baš i ne pomažu ovoj situaciji.

Zašto su troškovi novih automobila u porastu? Pa, sve se svodi na ponudu i potražnju. Trenutno je ponuda novih automobila smanjena dok potražnja ostaje manje-više ista.

Dodajte na to visoku inflaciju, globalnu nestašicu čipova, probleme u lancu snabdevanja, pomalo zaboravljenu pandemiju COVID-19 i novonastali vojnim sukob u Evropi i imate "savršenu oluju".
Elektrièni Fiat Centoventi Concept koji najavljuje serisjki model na struju u klasi Pande (Foto: Fiat promo)
Generalni direktor Stellantisa, Karlos Tavares, objasnio je trenutnu situaciju za Detroit Bureau:

"Veoma sam zabrinut zbog toga što automobili postaju nepristupačniji kupcima kako inflatorni pritisci eskaliraju".

Tavares shvata da kupci srednje klase moraju da kupuju automobile i ovo povećanje cena predstavlja veliki pritisak na njihove finansije.

Da bi donekle popravio ternutnu situaciju, Stellantis radi na razvoju pristupačnih baterijskih električnih vozila (BEV) u skladu sa svojom novom strategijom za 2030. godinu, u okviru koje će predstaviti 25 novih BEV modela do 2030.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

35 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: