Probija se najduži tunel u Srbiji: Kako teku pripreme terena?

Fruškogorski koridor deo je puta koji spaja Novi Sad sa auto-putem A1, a nadovezaće se na put Ruma–Šabac–Loznica, sa kojim će na kraju biti dug 125 km.

Srbija

Izvor: RTS

Četvrtak, 02.12.2021.

12:03

Probija se najduži tunel u Srbiji: Kako teku pripreme terena?
Ilustracija: Depositphotos, mrak.hr

Brza saobraćajnica sa četiri trake, tunelom i mostom povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje. To je i glavni motiv za sve koji su angažovani oko izgradnje da se kvalitetno i propisanom dinamikom izvode radovi.

Izgradnja Fruškogorskog koridora predstavlja jednu od kapitalnih investicija, a njegova važnost ogleda se u tome što će se izgradnjom tunela zaštititi životna sredina na Fruškoj gori, ali i ekonomski doprineti razvoju tog dela Srbije. Najviše dobrobiti osetiće žitelji Iriga i okolnih mesta.

Radovi na Fruškogorskom koridoru počeli su prvog maja, biće uloženo 606 miliona evra u put koji će biti dužine 47,7 kilometara. Najvažniji poduhvat na ovom putu jeste tunel od 3,5 kilometara, koji će biti ujedno i najduži tunel u našoj zemlji. Rok za završetak radova je 2024. godina.

"Na osnovu iskustva koje naša kompanija poseduje kao i kolege iz Koridora Srbije sa velikih infrastrukturnih projekata nastojimo da delujemo proaktivno i da eliminišemo sve probleme i pre nego što oni nastanu", kaže Milijan Milić, šef projekta CRBC.

Nakon pripremne faze ušlo se u intenzivne radove na pripremi terena za izgradnju tunela Iriški venac.

"U ovom trenutku radimo dva reda šipova koji su prečnika 1,5 metar koji idu duboko u zemlju dubine od 25 metara. Do sada smo uradili jedan red šipova, 34 šipa, u drugom redu od 46 šipova, uradili smo 27. Radimo potporni zid", kaže Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije".

INTERVJU Momirović: Gradimo kao nikad do sada i ne treba da se plašimo uvoza radne snage

Pored tunela Iriški venac, glavni izazov je izgradnja mosta preko Dunava dužine oko 1,8 kilometara.

"Ako uhvatimo dinamiku na tunelu, ako uhvatimo dinamiku na mostu, ostatak trase će biti apsolutno u skladu sa dinamikom završetka ovog projekta", kaže Antić.

Da se održi isplanirana dinamika, zaduženo je više od 40 radnika sa 12 jedinica mehanizacije. Gradilište je neposredno pored postojećeg državnog puta i u sredini nacionalnog parka, što zahteva poštovanje strogih mera nadležnih institucija za očuvanje životne sredine.

"Imamo novoselski potok koji je potrebno regulisati čitavom njegovom družinom u zoni ulaznog portala. Takođe, imamo dosta prirodnih vodotokova koje je potrebno u ovoj zoni ulaznog portala primiti i bezbedno regulisati u same kanale", rekao je Milijan Milić.

Predviđanja su da će, ukoliko se nastavi ovim intenzitetom, krajem godine biti završeni radovi na pripremi i izgradnji portala, a već početkom sledeće godine počeće probijanje tunela.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 6

Pogledaj komentare

6 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Puca prijateljstvo: Kina okreće leđa Rusiji?

Kineski izvoz u Rusiju opao je u martu, prvi put od sredine 2022. godine, zbog sve većih pretnji Vašingtona da će uvesti sankcije Pekingu ako kineski izvozni proizvodi pomognu Moskvi u ratu protiv Ukrajine.

8:11

18.4.2024.

1 d

Podeli: