');
Najnovije vesti
Blic Vesti Beograd

Pružni prelaz u Mladenovcu OPASAN PO ŽIVOT: Rampa skinuta, na SEMAFORU CRNI NAJLON, evo šta raditi u ovakvoj situaciji (FOTO)

Na mejl naše redakcije stigle su fotografije pružnog prelaza u mestu Amerić, opština Mladenovac, koji je potpuno neobezbeđen, rampa je skinuta, a pružni semafor je obmotan crnim celofanom.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Pružni prelaz, Amerić Foto: Privatna arhiva
Pružni prelaz, Amerić

Zabrinuta čitateljka rekla je za "Blic" da ovaj problem postoji već duže od mesec dana, a poslednji put kad je prelazila preko njega umalo da svedoči kobnoj sceni.

- Jedan automobil je prelazio preko pruge, a voz je nailazio iz pravca Mladenovca ka Beogradu. Videla su se samo svetla, ali vozač automobila nije primetio da voz nailazi pa je mašinovođa počeo da svira. Na svu sreću nije se ništa loše dogodilo, što ne znači da neće, zar je potrebno da neko plati životom da bi se ovaj problem rešio?! - pita se naša čitateljka Tanja Stevanović.

U daljini vide se svetla voza
Foto: Privatna arhiva
U daljini vide se svetla voza

Kako kaže, kontaktirali su opštinu Mladenovac, međutim u opštini lopticu prebacuju na "Železnice Srbije", od kojih im nikada nije stigao odgovor.

Ono što je mnoge iznervrilao to je što je semafor prekriven crnom kesom, ali upravo to nam šalje jednu važnu poruku.

Šta poručuje crna kesa na semaforu

Mnogi to ne znaju, a ni u auto-školama se ne uči, to je sledeća situacija - ako naiđete na pružni prelaz gde je rampa podignuta, a semafor prekriven crnom kesom to znači - stop, nikako ne prelazite prugu već otvorite četvoro oči! Crna kesa znak je da rampa ne radi, a kada rampa ne radi, postoji važno pravilo kako da se ponašate.

Kako su ranije objasnili iz "Infrastruktura železnica Srbije", ako vozači drumskih vozila, pešaci ili drugi učesnici u saobraćaju naiđu na oštećenu ili slomljenu rampu, te posumnjaju da je "u režimu kvara", moraju da se ponašaju kao da rampa na tom putnom prelazu ne postoji!

Foto: Privatna arhiva

- U toj situaciji učesnici u drumskom saobraćaju moraju poštovati znake vertikalne drumske signalizacije, što podrazumeva da se zaustave pre putnog prelaza, provere na levoj i desnoj strani da li je prelaz preko pruge slobodan i tek nakon toga da uz maksimalnu budnost i opreznost pređu preko pruge - objašnjavaju oni.

Pročitajte još

Izađi iz kola i oslušni da li ide voz

Opšte je poznato da su rampe na našim prugame vrlo često u kvaru, pisali smo o tome seriju tekstova, zato zarad vaše bezbednosti dobro otvorite oči.

- Vozač automobila bi trebalo da stane pored pružnog prelaza i tek kada se uveri da je sve potpuno bezbedno onda da nastavi vožnju, bez obzira na koji način je prelaz obezbeđen - takođe smatra saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija.

Ako nema rampe ili je napolju magla, dodaje, vozač mora da izađe iz vozila i oslušne da li ide voz, jer "nije on nečujan".