28. oktobar  2021. 15.04  | Izvor: RTV (Tatjana Popović)

Porodična manufaktura Stepanova iz Kikinde vraća nas tradicionalnim, prirodnim proizvodima

KIKINDA -

Kada su pre 10-tak godina započeli proizvodnju hladno ceđenog ulja bundeve, suncokreta, lešnika i kajsije, Branislava i Goran Stepanov iz Kikinde nisu bili svesni da su na važnoj misiji. Misiji vraćanja tradicionalnim, prirodnim proizvodima, karakterističnim za Banat. Sada kvalitet prepoznaju i potrošači, a to potvrđuju i mnogobrojne nagrade. U pravoj porodičnoj manufakturi, vredno rade i njihovo troje dece.

Sam početak prerade i proizvodnje hladno ceđenog ulja više je bio uslovljen objektivnim okolnostima, priseća se Goran Stepanov. Cilj je bio da se poljoprivredni proizvodi, sirovine od kojih su se neke čak i bacale, iskoriste na najbolji mogući način.

hladno, cedjeno, ulje

„Počeli smo iz potrebe. Nemam velike površine obradivog zemljišta, ja sam „sitan“ paor, tako da sam video mogućnost da ostanem u tom poslu kroz neku vrstu prerade“, saopštio je Goran Stepanov, poljoprivredno gazdinstvo Stepanov, Kikinda.

I tako je započela proizvodnja hladno ceđenog ulja bundeve, suncokreta, lešnika, kajsije, maka, kao i bezglutenskog brašna. U proteklih 10-tak godina, učili su i Stepanovi, kao i sami potrošači. Da bi u organizacijskom smislu sve odlično funkcionisalo, svi imaju svoj deo posla. Mi smo upoznali neke od članova te „male gerile“, kako u šali kaže domaćin.

„U principu, svi radimo sve, odnosno kako se dogovorimo. Mada, moj najomiljeniji deo je dizajn i samo pakovanje proizvoda, način kako ćemo ih plasirati i prodati“, rekla je Borislava Stepanov, ćerka.

hladno, cedjeno, ulje, 1

„Ja uglavnom radim oko mačine, podešavam temperaturu i obrtaje određene dizne za različite proizvode“, kazao je Dušan Stepanov, sin.

Za razliku od industrijske proizvodnje, proizvodnja u okviru porodičnog gazdinstva Stepanov ima neka druga, važnija svosjstva. Ono što je dodatna otežavajuća okolnost je sam plasman proizvoda. Ipak, i tu se oseća pomak na bolje, ljudi traže kvalitet i to počinju da prepoznaju.

„Industrijska proizvodnja, industrijska prodaja, ovi megamarketi prodaju industrijsku hranu. Ovo je, ipak neštio drugačije, a mora se i drugačije doći do potrošača. Eto, to je valjda neki naš individualni put“, dodao je Goran.

Oni su svoj put odabrali i ne odustaju od njega. Sudeći prema naslednicima, tradiciju ima ko da nastavi.