Читај ми!

RTS proverava kakvo je stanje u Londonu zbog nestašice goriva

Britanska vojska je u pripravnosti zbog nestašice goriva na oko dve trećine pumpi širom zemlje. To je samo deo pritiska vlade i sindikata na naftne kompanije kako bi povećale plate domaćim prevoznicima. U međuvremenu, milioni Britanaca nastavljaju da panično prazne rezerve preostalih otvorenih pumpi.

Saobraćaj u Londonu nimalo ne liči na onaj na koji su turisti decenijama navikli. Razlog je naravno pandemija, ali i nestašica goriva. Do koje mere je uzrok jedno, a do koje drugo, predmet je političkih rasprava ovih dana.

Retki srećnici su uspeli da napune rezervoare. Dve trećine pumpi je preko vikenda presušilo zbog panične kupovine. Neke su zatvorene zbog vređanja i pretnji zaposlenima. No, za milione Britanaca bez crnog zlata, nema ni hleba.

Stručnjaci procenjuju da Britaniji nedostaje oko sto hiljada radnika u saobraćajnom sektoru. Vlada odbacuje optužbe da je za to kriv Bregzit.

"Odlaskom iz Evropske unije preuzeli smo kontrolu nad imigracijom. Ako hoćemo, možemo, kako smo i saopštili ove nedelje, da izdamo kratkoročne radne vize. No, naša privreda nastoji da cena rada poraste", rekao je britanski ministar za poljoprivredu i životnu sredinu Džordž Justis.

Britanija godišnje može da obuči do 50.000 novih kamiondžija. No, predstavnici sindikata, okupljeni na godišnjoj konvenciji opozicionih laburista u Brajtonu, poručuju da vozača ima dovoljno, ali da su uslovi rada bedni. Lider opozicije Kir Starmer, uglavnom zaokupljen kresanjem krila ekstremnoj levici u svojoj stranci, propustio je da se založi za prava radnika.

Oprezan je i Džeremi Korbin, koji se ne izjašnjava u prilog "uvoza" radne snage. Vlada najavljuje mogućnost izdavanja radnih dozvola za pet hiljada stranih kamiondžija. Pominju se vrtoglave sume od 70.000 funti godišnje. No, pitanje je da li će iko doći?

"Nije dovoljno da međunarodne kompanije vozačima daju kratkoročne bonuse, već moraju da pokažu prevoznicima i kamiondžijama da su ozbiljni i voljni da plate pošteno. To je najvažniji signal, koji multinacionalne kompanije treba da pošalju. To bi izazvalo talas održivog poslovanja i omogućilo sindikatima da isposluju poštene kolektivne ugovore, a poslodavcima da ponovo posluju na fer način", rekao je šef istraživanja holandskih združenih sindikata Edvin Atema.

Dakle, i desničarska vlada i levičarski sindikati vrše pritisak na naftne kompanije da povećaju plate prevoznicima. Da ta taktika daje razeltata ukazuje i zajedničko saopštenje snabdevača gorivom, sa kompanijama poput "Šela" i "Britiš petroleuma" na čelu, kojim se nacija uverava da će snabdevanje "biti normalizovano u narednim danima". Boris Džonson je spreman da uposli vojsku, mada njeni pripadnici mogu samo da voze, ali ne i da tankuju gorivo.

Naredni dani pokazaće da li će britanski Paja i Jare obući vojne uniforme.

петак, 19. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво