Читај ми!

Autobus koji naleće na dečje igralište nas je zaledio, ko upravlja našim životima u gradskom prevozu

Za poslednjih pet godina u Srbiji se dogodilo 11.300 udesa u kojima su učestvovali autobusi. Poginulo je 146 osoba, a oko šeststo je povređeno. Sedamdeset odsto udesa je na teritoriji grada Beograda, kažu u MUP-u, a u njima učestvuju većinom vozila koja prevoze putnike na frekventnim linijama.

Poslednji udes koji se desio u Zemunu samo je povod da u ovom sektoru mora da dođe do značajnih promena.

Udesi imaju razne uzroke, ali prednjači ljudski faktor, kažu u MUP-u. Zato je preduzeta opsežna akcija da se pojedine navike koje imaju vozači autobusa GSP-a sankcionišu.

"Nakon velikog broja pritužbi građana na vozače GSP-a koji prevoze putnike na teritoriji grada Beograda izvršena je kontrola preko video-nadzora i tom prilikom je ustanovljeno 250 upotreba telefona od strane vozača autobusa. Vozačima autobusa je prethodnih nekoliko dana poslato 250 prekršajnih naloga na kućne adrese", rekao je Boban Milinković iz MUP-a Srbije.

Za sve postoje dokazi – snimci sa javnih kamera koje su postavljene po gradu. Takođe, kako kažu iz MUP-a, zabeleženi su neverovatni primeri gde vozač laktovima vozi jer u jednoj ruci drži telefon, a u drugoj hranu. Turistički autobusi najčešće krše pravila o dužini vožnje, pa se takvi vozači mogu isključiti iz saobraćaja, što je neprijatno za putnike.

Kontrola će biti još i biće pojačane, a neke od škola i institucija najavile su organizovani prevoz dece i đaka i za vreme raspusta. Sva vozila i vozači biće kontrolisani. U 2019. godini bilo je 18.000 pregleda, a sada su spremne i nove patrole specijalno obučene za to sa 400 policajaca.

"Znači,  pauze povremeno sa osvežavajućim pićima i bez preterano hrane, jer hrana usporava i umrtvljuje reflekse vozača", objašnjava prof. Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Srbiji trenutno treba 6.000 vozača. Mnogi mladi koji su stekli licencu otišli su da rade u inostranstvo, gde su plate veće i uslovi rada mnogo bolji. Zato se kod nas angažuju penzioneri po ugovoru a stručnjaci tvrde da svako ko je dobio lekarski pregled koji se overava na jednu do 5 godina, može da vozi autobus.

"Obuka za vozača je veoma skupa, starosna granica visoka. Praktično, da biste postali vozač autobusa treba vam 3.000 evra, da biste to ostvarili potrebno je nekoliko godina, a kada se i to desi vi sigurno možete naći neku bolju komercijalnu kombinaciju", rekao je Milan Božić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Istraga će pokazati koji je uzrok nesreće u Zemunu ali ne treba isključiti faktor blizine okretnice i dečjeg igrališta. U Evropskoj uniji autobuske okretnice moraju biti udaljene bar kilometar od obdaništa ili igrališta.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво