Srbija se zadužuje još 70 miliona evra za prugu Subotica - Horgoš

Srbija planira da se zaduži 70 miliona evra kod OTP banke za rekonstrukciju i modernizaciju železničke pruge Subotica - Horgoš granica sa Mađarskom (Segedin).
Srbija se zadužuje još 70 miliona evra za prugu Subotica - Horgoš
Foto: 021.rs
Kredit se odobrava na rok od 84 meseca (sedam godina), piše u Predlogu zakona o zaduživanju Republike Srbije kod OTP banke za potrebe finansiranja rekonstrukcije i modernizacije ove železničke pruge, a prenosi Nova ekonomija.
 
Srbija se ugovorom obavezuje da plaća kamatu po obračunatoj nominalnoj kamatnoj stopi formiranoj primenom referentne kamatne stope šestomesečni EURIBOR-a uvećane za fiksnu maržu od 1,85 odsto godišnje. 
 
Datum plaćanja rate/kamate je 15. april i 15. oktobar svake godine. Sredstva zajma se mogu povlačiti u roku od 18 meseci nakon stupanju na snagu ugovora o kreditu.
 
Pojekat rekonstrukcije i modernizacije pruge Subotica - Horgoš granica sa Mađarskom (Segedin) je proglašen projektom od posebnog značaja za Srbiju. 
 
Кomercijalnim ugovorom koji je potpisan 12. juna 2021. godine, predviđena je ugovorena vrednost projekta do 10,2 milijarde. Projekat se finansira delom iz budžeta Srbije, a delom iz kredita između zajmodavca i Srbije.
 
Ugovorom o kreditu predviđen je iznos od 70 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti, dok će država kao finansijer projekta izvršiti avansno plaćanje u iznosu od 20 odsto od prihvaćenog ugovorenog iznosa. 
 
U obrazloženju zakona se navodi i da je projekat rekonstrukcije pruge Segedin - Reske - Horgoš - Subotica - Baja od izuzetnog značaja za Srbiju i Mađarsku. 
 
Na teritoriji Srbije nalaze se dve deonice, Subotica - Horgoš - državna granica (Reske) u dužini od 26,63 km i deonica Subotica - državna granica (Čikerija) u dužini od 11,90 kilometara. 
  • Šilja

    21.09.2021 12:57
    dkmt evroregion
    pristalice regionalizacije mogu da se raduju... ovo je kredit za 1. fazu, sledi nakon njega verovatno i za 2. od Subotice do Baje, kako Pastor kaže "u doglednoj budućnosti". Nema veze što su zbog nerentabilnosti mnoge pruge u državi poukidane, a zbog izgradnje pod zatvorom ... do daljnjeg. Bitno je da ožive 60 godina mrtve pruge, ova je radila od 1908. do 1960, da bi regionalizacijom i inicijativama prekogranične saradnje granice između država postale nevidljive.
    https://www.themayor.eu/de/a/view/szeged-subotica-railway-line-gets-new-lease-on-life-8160
  • Mp

    21.09.2021 12:26
    Ta pruga je mnogo značajnija za Mađarsku a za Srbiju je skoro nebitna jer već postoji pruga-veza preko Kelebije koja će postati i tzv.brza pruga Beograd-Budimpešta.
  • Toma

    21.09.2021 12:04
    šine od zlata
    Pragovi od srebra.
    Po toj ceni.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija