17. septembar  2021. 11.22  →  17.54 | Izvor: Tanjug, RTV

Osnovne i srednje škole prelaze na drugi i treći model nastave

BEOGRAD -

Na osnovu odluke Tima za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola, od ponedeljka 20. septembra učenici sedmog i osmog razreda Osnovnih škola u devet opština radiće po drugom modelu nastave, odnosno kombinovanoj nastavi, saopštilo je danas Ministarstvo prosvete.

video icon

Drugi model nastave primenjivaće se u Arilju, Bogatiću, Valjevu, Lajkovcu, Ivanjici, Knjaževcu, Koceljevi, Kragujevcu i Topoli.

predavanje,korona,škole

Kako se navodi, drugi model nastave podrazumeva da se obrazovno-vaspitni proces organizuje kombinovanjem neposredne nastave i nastave na daljinu, a odeljenja su podeljena u grupe.

Takođe drugi model će se primenjivati i u srednjim školama na teritoriji 45 lokalnih samouprava i to u Beogradu, Boru, Petrovcu na Mlavi, Zaječaru, Kosjeriću, Prijepolju, Čajetini, Bojniku, Vlasotincu, Leskovcu, Vršcu, Valjevu, Ubu, Bogatiću, Vladimircima, Krupnju, Šapcu, Gornjem Milanovcu, Lučanima, Čačku, Aleksincu.

Drugi model će se primenjivati i u srednjim školama u Nišu, Sokobanji, Babušnici, Velikoj Plani, Smederevu, Smederevskoj Palanci, Despotovcu, Jagodini, Paraćinu, Svilajncu, Ćupriji, Vranju, Trgovisdstu, Aleksandrovcu, Trsteniku, Kraljevu, Novom Pazaru, Tutinu, Kikindi.

Model će se primenjivati i u Rumi, Prokuplju, Aranđelovcu, Kragujevcu i Topoli.

Od 20. septembra na teritoriji osam lokalnih samouprava primenjivaće se treći model nastave, odnosno online nastava.

Nastavu od kuće pohađaće učenisi srednjih škola u Bajinoj Bašti, Užicu, Lebanu, Lajkovcu, Ljigu, Ivanjici, Beloj Palanci i Sremskoj Mitrovici.

Kako se navodi, treći model organizacije obrazovno-vaspitnog rada primenjivaće se i dalje u osnovnim i srednjim školama na teritoriji AP Kosovo i Metohija.

Pre donošenja odluke, za svaku lokalnu samoupravu razmatrani su opšta epidemiološka situacija, podaci iz nadzora o obolevanju od kovid-19 kod učenika i nastavnika, kao i podaci o utvrđenim klasterima obolelih, odnosno broju odeljenja koja su prešla na treći model nastave usled obolevanja učenika.