03. avgust  2021. 11.00  | Izvor: RTV (Eva Tomović)

Digitalna trgovina - gde smo tu mi? (AUDIO)

NOVI SAD -

Digitalna trgovina u Srbiji doživela je ekspanziju. Ipak, prema istraživanjima Privredne komore Srbije, naša zemlja je, u odnosu na svetske standarde, još na početku tog puta, i domaći korisnici još su nepoverljivi u taj vid kupovine.

audio icon

U Privrednoj komori Srbije poručuju da je sada ključni period za razvoj e-trgovine.

amazon

Asortiman traženih proizvoda putem Interneta u vreme pandemije kovida proširio se i preko onlajn prodavnica su se poručivali mnogi proizvodi, kaže sekretar udruženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo u PKS Marjan Stojanović.

"Poručivalo se bukvalno sve. Ono što je ostalo je, pre svega, odeća, obuća i roba široke potrošnje.

Napominje da je sada potrebno utvrditi standarde elektronske trgovine u našoj zemlji i dodaje da Komora pruža i edukativnu pomoć preduzećima u primeni digitalne trgovine ali i u koristima koja ona sa sobom nosi. To su pre svega, širenje tržišta i mogućnost izvoza preko platformi lanaca elektronske trgovine.

"Nije elektronska trgovina ako ja poručlim putem fejsbuka ili instagrama hranu iz restorana, to je samo drugu način komunikacije" rekao je Stojanović.

Dodaje da se elektronskom trgovinom povezuju i razvijaju različite delatnosti pa i trgovina podrazumeva odgovarajući veb sajt i onlajn prodavnicu, aplikacije za naplatu platnim karticama, sistem bezbednosti i brzinu dostave, angažman prodavaca i sve inovacije koje pruža digitalno poslovanje.

Ono što je negativno to je nepoverenje, neiskustvo, kako prodavaca tako kupaca.

Sagovornik kaže, stranac je konformista i naučen je da putem jedne platforme kao što je elektronska prodavnica Amazon, kupi sve što bi mogao da kupi iz tržnog centra ili sa drugog kraja sveta, sa sigurnošću dostave u određenom roku i to je trend kome Srbija treba da teži.

Tagovi