Zoom pristao da plati 86 miliona dolara zbog ugrožavanja privatnosti korisnika i hakerskih upada u sesije

Vesti, 02.08.2021, 12:00 PM

Zoom pristao da plati 86 miliona dolara zbog ugrožavanja privatnosti korisnika i hakerskih upada u sesije

Platforma za video konferencije Zoom pristala je da plati 86 miliona dolara za rešavanje kolektivne tužbe zbog ugrožavanja privatnosti korisnika u SAD.

U tužbi se navodi da je Zoom zadirao u privatnost miliona korisnika deleći njihove lične podatke sa Facebookom, Googleom i LinkedInom. Kompanija je tužena i zbog toga što je dovela u zabludu korisnike tvrdnjom da nudi end-to-end enkripciju, ali i zbog toga što nije uspela da spreči učestale hakerske upade u sesije (“zoombombing”).

Kompanija je negirala prekršaje, ali je pristala da pojača bezbednost platforme.

Prethodno poravnanje, koje uključuje i odredbu prema kojoj je Zoom obavezan da svojim zaposlenima obezbedi specijalizovanu obuku o rukovanju podacima i privatnosti, još uvek je u procesu odobrenja okružnog suda u San Hozeu u Kaliforniji.

„Privatnost i bezbednost naših korisnika su glavni prioriteti za Zoom i mi ozbiljno shvatamo poverenje koje nam korisnici ukazuju”, rekao je portparol Zooma. „Ponosni smo na napredak koji smo postigli na našoj platformi i radujemo se nastavku inovacija na čelu sa privatnošću i sigurnošću.”

Ova tužba, podneta u martu 2020. godine Okružnom sudu u Severnom okrugu Kalifornije, samo je jedna od nekoliko sa kojima se suočava platforma za video konferencije. Tužba je podneta u ime pretplatnika Zoom Meetingsa širom zemlje, kao i korisnika koji besplatno koriste platformu.

Prema navodima advokata tužioca, američki pretplatnici Zooma doneli su kompaniji zaradu od 1,3 milijarde dolara .

Ako bi predloženo poravnanje bilo odobreno, pretplatnici uključeni u kolektivnu tužbu imali bi pravo na povraćaj od 15% pretplate ili 25 dolara, zavisno od toga šta je veće, dok bi drugi mogli dobiti do 15 dolara.

Zoom je dugo bio kritikovan zbog pristupa bezbednosti platforme.

Jedan od ključnih razloga zbog kojeg su neke kompanije odlučile da prestanu da koriste platformu je fenomen incidenata koji su nazvani „Zoom bombardovanje“, koji su prošle godine bili više nego učestali. Osim toga, Zoom je prozivan i zbog brojnih bezbednosnih propusta, uključujući ranjivosti koje su omogućavale napadačima da izbacuju posetioce sa sastanaka, da šalju lažne poruke u ime korisnika i otimaju zajedničke ekrane.

Kompanija je optužena i da je pogrešno predstavila svoj protokol šifrovanja kao end-to-end enkripciju.

Ipak, treba reći da je Zoom od polovine prošle godine počeo da rešava probleme sa bezbednošću i privatnošću, uključujući uvođenje end-to-end šifrovanja i više od 100 funkcija koje se odnose na privatnost i bezbednost .


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje