17. jun  2021. 11.50  | Izvor: Tanjug

Korisnik mobilnog priča 7 minuta i troši 240 MB dnevno

BEOGRAD -

Tokom prvog tromesečja u javnoj mobilnoj telefoniji oko 8,25 miliona aktivnih korisnika ostvarilo je oko 5,2 milijardi minuta razgovora i poslalo oko 1,25 milijardi SMS poruka, navodi se u Pregledu tržišta mobilnih komunikacija koje je objavila Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge - RATEL.

Mobilni korisnik je u proseku dnevno razgovarao oko sedam minuta i slao 1,7 SMS poruka.

Ovaj segment tržišta je imalo blagi pad broja aktivnih korisnika, a niži su i govorni i SMS saobraćaj.

razgovori telefoniranje komunikacija komuniciranje rtv aleksandar bedov jpg

Broj postpejd korisnika beleži porast, pa ih je oko 5,077 miliona, pri čemu je među njima oko 73 procenta privatnih korisnika, dok broj pripejd korisnika pada i sada je oko 3,171 miliona.

Telekom Srbija je operater za 43,8 procenata broja korisnika, Telenor za 31,2 procenta, A1 Srbija za 24,4, a na tržištu je i Globaltel.

U ovom kvartalu porasla je količina prenetih podataka preko mobilne mreže i dosegla je 140,2 miliona GB.

Najviše mobilnij brojeva preneto u A1 mrežu

Prema podacima Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), u prvom kvartalu ove godine u Srbiji je najviše mobilnih telefonskih brojeva preneto u VIP , odnosno A1 mrežu kako se ona sada zove, dok je u fiksnoj telefoniji najviše brojeva preneto u SBB .

U prvom tromesečju u A1 mrežu su preneta 9.232 mobilna broja, u Telekom 8.046, u Telenor 6.330, a u Globaltel 1.244 broja.

Kada je reč o fiksnoj telefoniji, u SBB je preneto 3.286 brojeva, u Orion 1.947, u Moju Supernovu 1.517 brojeva, a u Telekom 1.070 brojeva.

Korisnik mobilnog širokopojasnog pristupa dnevno je u proseku trošio 240 MB, odnosno oko 7,27 GB mesečno.

Porastao je broj pretplatnika fiksnog širokopojasnog pristupa internetu za oko 300.000 i dosegao oko 1,76 miliona.

U ovoj oblasti učešće operatora Telekom Srbija je 39,2 procenta, "Moje Supernove" - 14,2 posto, a SBB-a - 31,7 procenata.

U porastu je broj pretplatnika distribucie medijskih sadržaja pa ih je oko 2,11 miliona u Srbiji, a najveći broj njih - 57 procenata ima priključak na kablovsku televiziju.

Za preko 20 procenata povećan je u odnosu na poslednji kvartal 2020. godine broj realizovanih zahteva za dodatnim uslugama u koje spadaju video na zahtev, snimanje sadržaja, gledanje TV na mobilnim uređajima i vraćanje programa unazad.

U ovoj tromesečju takvih zahteva je bilo oko 491 milion, što je 69 zahteva mesečno po pretpraniku.

Samo usluga "video na zahtev" u prvom kvartalu realizovana je 17,3 miliona puta.

Prema broju pretplatnika SBB je imao 45,6 procenata ovog tržišta, Telekom Srbija - 29,9 posto, a Moja Supernova - 15,5 procenata.

U tromesečju porastao je i broj korisničkih paketa pa ih je bilo oko 1,57 miliona. Najzastupljeniji su paketi sa tri usluge, i to širokopojasnog pristupa internetu, fiksne telefonije i televizije.

U prva tri meseca bilo je manje pretplatnika fiksne telefone, a manji je i ostvareni saobraćaj.

Oko 2,4 miliona pretplatnika ostvarilo je 730 miliona minuta razgovora, a pretplatnik fiksne telefonije je u proseku razgovarao 3,3 minuta dnevno.

Kod fiksne 88 odsto pretplatnika su fizička lica, a nacionalni saobraćaj je dominantan sa 95 procenata.

Telekom Srbija ima 74,4 procenata učešća, a "Moja Supernova" - 1,8 procenata, a SBB - 20,9 posto.