Ekonomija

0

Nikezić (SSP): Od dužine izgradjenih autoputeva važniji način gradnje i ko gradi

Autor: AP

Izvor: Beta

Nikezić (SSP): Od dužine izgradjenih autoputeva važniji način gradnje i ko gradi

Izvor: Pixabay

U Srbiji su od 2008. do 2012. godine izgradjena 142 kilometra autoputa i pripremljena projektna dokumentacija, obezbedjeno finansiranje i počela izgradnja još 208 kilometara, čiji je završetak tokom aktuelne vlasti godinama kasnio, rekao je predsednik Odbora za privredu i finansije Stranke slobode i pravde (SSP) Dušan Nikezić.

On je u saopštenju naveo da je od dužine autoputeva bitniji način gradnje i ko gradi, jer od toga zavisi uticaj infrastrukture na privredni rast, i da je tu razlika ogromna u periodu pre i posle 2012. godine.

"Na primer, za izgradnju poluatoputa Novi Sad-Horgoš, država se nije zadužila, gradile su ga isključivo domaće firme, a izgradnja je koštala milion evra po kilometru. Danas vlast za brzu saobraćajnicu Iverak-Valjevo, dugu samo 18 kilometara, uzima kredit od Kine, angažje mimo tendera kinesku firmu i plaća neverovatnih 8,7 miliona evra po kilometru", istakao je Nikezić.

Dodao je da je jasno da "ogromnu zaradu ostvaruju i kineska banka i kineska gradjevinska firma i kineski radnici i podizvodjači bliski vlasti, ali nema koristi ni za naše ljude ni za našu privredu".

Nikezić je naveo da se u vreme kada je gradonačelnik Beograda bio Dragan Djilas, za samo pet godina grad zadužio 315 miliona evra, a investirana je 1,4 milijarde evra i izgradjeno četiri mosta, 42 vrtića, 10 novih škola, četiri doma zdravlja ... a bilo je dovoljno para i za besplatne udžbenike i 13. penziju.

Istakao je da, od kada je sadašnji ministar finansija Siniša Mali postao gradonačelnik pa do danas, vlast u Beogradu "investirala samo 560 miliona evra", a nije ništa izgradjeno.

Komentari (0)

POŠALJI KOMENTAR