Civkaroski: Knauf ulaže još 19 MILIONA EVRA u fabriku u Surdulici, održivi razvoj prioritet

U fokusu - Nedelja 18.04.2021 - 11:27

Kompanija Knauf Insulation uspešno posluje u Srbiji više od 15 godina i važi za jedno od najcenjenijih imena u svetu termoizolacije.

Tihomir Civkaroski FOTO: G. Mitić/OK Radio Tihomir Civkaroski FOTO: G. Mitić/OK Radio
U Srbiji članica je Nemačko-srpske privredne komore (AHK) i mnogih drugih strukovnih i privrednih udruženja. Na taj način ne samo da ulaže u svoj razvoj, već zajedno sa drugim velikim investitorima, pomaže dalji razvoj Srbije, Pčinjskog okruga i same Surdulice, gde se nalazi fabrika za proizvodnju kamene mineralne vune. Nedavno je realizovana akcija pod nazivom "Drvo za Surdulicu" koja je organizovana od strane Knauf Insulation, a u cilju da se doprinese održivom razvoju ove opštine, što je nastavak tradicije kompanije Knauf Insulation da posluje održivo i brine o okolini, ističe Tihomir Civkaroski, generalnim direktorom kompanije, zaduženim za zemlje Balkana, Kipar i Maltu u intervjuu za portal e-kapija.
 
Krajem marta organizovali ste akciju pod nazivom "Drvo za Surdulicu". Recite nam nešto više o samoj akciji.
 
- U Srbiji nismo samo da bismo proizvodili i zapošljavali ljude već i da bismo ostavili nešto vredno za sobom, a to je upravo srž naše strategije održivog razvoja pod nazivom "Za bolji svet". Tim povodom Knauf Insulation, koji uspešno posluje u Srbiji više od 15 godina, odlučio je da Surdulici pokloni preko 300 sadnica različitog drveća, 500 metara žive ograde, kao i značajne količine drugog ukrasnog bilja, kako bi doprineo ozelenjavanju opštine. Zadovoljstvo mi je što su u ovoj lepoj akciji, pored nas koji smo zaposleni u kompaniji, učestvovali i predstavnici lokalne zajednice, kao i predstavnici lokalnih medija, i što smo sadnjom stabala u okolini fabrike, ali i na širem području Surdulice doprineli zaštiti životne sredine i održivom razvoju opštine.
 
Da li planirate da nastavite sa ovom praksom i u budućnosti?
 
- Svakako. Ovo je bila samo jedna u nizu planiranih inicijativa, koja za cilj ima očuvanje životne sredine Surdulice. Moram istaći da je veliki deo dosadašnjih investicija u ovu fabriku bio posvećen vrhunskoj opremi za prečišćavanje gasova i vode, te povećavanju kapaciteta za recikliranje. U tom maniru ćemo i nastaviti naš rad, ulažući u savremenu opremu i uređujući fabriku i njenu okolinu kako bismo lokalnoj zajednici bili istinski partner i dobar komšija. Pomenuću samo nekoliko aktivnosti kojima aktivno povećavamo održivost svog poslovanja: od 2012. koristimo TNG kao energent čime smo smanjili emisiju CO2 i do 30%. Izvoz otpada na deponije je sveden na minimum, sa ciljem da se potpuno ukine kada se uvećaju kapaciteti za reciklažu. Vraćamo drvene i metalne palete sa tržišta nazad u fabriku kako bismo ih ponovo koristili. Sledeće godine će 100% naših prevoznika imati kamione sa euro 6 motorima - sve su ovo mali koraci koji u ukupnom zbiru znače mnogo - konstantnu brigu za svet oko nas.
 
Najavili ste i dalja ulaganja u Srbiji. Koji su planovi kompanije Knauf Insulation, kada su investicije su u pitanju?
 
- Naša strategija održivosti podrazumeva konstantna ulaganja i poboljšanja procesa proizvodnje. Početkom naredne godine ćemo značajno uvećati kapacitet za reciklažu, izgraditi viši dimnjak i uvesti sistem za odsumporavanje. Gradimo i parking za kamione kako bismo rasteretili saobraćaj na putu ka Surdulicu. Za sve navedeno je potrebno oko 19 mil EUR, koliko će biti uloženo u fabriku u Surdulici. Novim investicijama, kao i do sada, fabrika Knauf Insulation u Surdulici osigurava korišćenje najbolje raspoložive tehnologije u industriji mineralnih vuna. Sa novim ulaganjima, ukupan iznos investicija Knauf Insulation otkako poslujemo u Srbiji premašiće 50 mil EUR.
 
U kojoj meri pandemija virusa COVID-19 utiče na poslovanje kompanije i njenih zaposlenih?
 
- Pandemija je uticala i utiče na svaku poru društva, pa tako i na Knauf Insulation, kako globalno, tako i lokalno. Srećna okolnost je što se u našoj firmi bezbednosti i zdravlju na radu već godinama poklanja ogromna pažnja i strogo se vodi računa da se utvrđena pravila poštuju. U tom smislu, vrlo brzo smo organizovali rad po uputstvima iz centrale i DASH principu (Distance – Air – Surface – Hygiene), tako da niko od zaposlenih ne bude ugrožen: proizvodnja je organizovana tako da operateri budu na neophodnoj distanci, a kompletnoj administraciji je omogućen rad od kuće. Od centrale naše firme smo imali logističku podršku i znanje za sva neophodna prilagođavanja na početku pandemije, a data nam je sloboda da lokalno implementiramo mere na najadekvatniji mogući način. Epidemijske mere i zaštita na radu se konstantno menjaju i unapređuju, pa je tako pre dve nedelje lansirana nova kampanja Take Care Everywhere – koja ima za cilj proširivanje kulture bezbednosti i brige o zdravlju i van kompanije. Kao rezultat svega navedenog, za nešto više od godinu dana imali smo jednocifren broj zaraženih sa lakšom kliničkom slikom, a proces proizvodnje ni u jednom trenutku nije bio doveden u pitanje. Što se poslovnih rezultata tiče – iza nas je jedna od uspešnijih godina u našem poslovanju, ocenjuje Civkaroski u razgovoru za e-kapiju.
OK Radio, e-kapija

Vrati se na kategoriju U fokusu

Komentari

Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije OK Radija.

Ostavite komentar:

Ime:
Email:
Komentar:
sava
19.04.2021. , 08:50
A gde je tu Vranje ? Lepo ti ispriča sve ovo...bla bla....a Vranje ostade u zapećku.