"Ciljati neodlučne i protivnike vakcinacije u narednim spotovima" 1Foto: Screenshot/ YouTube Ujedinjeni protiv kovida

Dok Grad Beograd pokreće kampanju za bolji odziv vakcinaciji, Ujedinjeni protiv kovida snimili su svoj spot posvećen promovisanju vakcina.

I jedan i drug spot obraćaju se dosta širokoj publici, u nameri da promene mišljenja onih koji sumnjaju u vakcinu ili su još neodlučni da je prime. Svako podsticanje građana da se vakcinišu, preko kampanja i video spotova, svakako ima pozitivne rezultate. Ipak, u narednim fazama trebalo bi pažnju preciznije usmeriti i na manje ciljne grupe, onih najokorelijih protivnika vakcinacije. Tek tako bi mogao da se postigne cilj da se zaista veći procenat ljudi natera da razmisli i promeni mišljenje o neophodnosti vakcinisanja, smatraju sagovornici Danasa.

Dok u gradskim spotovima domaći glumci poput Svetislava Goncića, Svetozara Cvetkovića ili Gorice Popović, poručuju građanima: „Ja sam se vakcinisao. Vakciniši se i ti“, uz krajnju poruku „Da vratimo život“, u Dragojevićevom spotu čovek sumnjičav prema vakcini, pa i samom postojanju virusa, koji kaže, „virus kao virus“, posle razboljevanja u bolnici priznaje da ipak „nije virus kao virus“, te poziva na vakcinaciju, uz poruku „Izaberi život“.

– Ja sam režirao spot, u saradnji sa doktorima Udruženim protiv kovida, i sugerisao sam da spot bude dobronameran, blag i da nikoga ne vređa, već da prosto afirmiše nužnost vakcinacije. Koliko vidim i pročitam, komentari su generalno dobri, naravno ima uvek ljudi koji smatraju da je i to pritisak, ali jednostavno je nemoguće zadovoljiti sve ljude. U svakom slučaju, kada bi nastavili snimanje i ovu kampanju, svakako bi bilo dobro uraditi spotove za različite ciljne grupe ali i upoznati ljude sa različitim benefitima koji slede posle vakcinacije, kaže za Danas Srđan Dragojević, režiser spota.

On dodaje da je za jednu sveobuhvatnu ili obimniju kampanju potrebno razumevanje i saradnja države i institucija.

– Ja, pretpostavljam, nisam na radaru tih institucija, pa ako i nastave verovatno će imati neke svoje kreativce koji će se time pozabaviti. Ne zameram to ali to je realnost. Kao građanin bih voleo da se kampanja nastavi, pa radio ja ili bilo ko drugi, nije bitno. Ovo je prvi, generalni spot, koji smo svi mi uradili pro bono, želeli smo da damo sopstveni doprinos javnom interesu, zaključuje Dragojević i dodaje da je to bio „jedan zabavan dan snimanja“, u situaciji kada glumci i režiseri moraju da žive od reklama, jer su filmovi, koji su njegova ljubav, postali hobi, a zbog korone dodatno smanjen obim posla i snimanja.

Dragojević nije imao prilike da vidi kako izgledaju spotovi koje je za potrebe kampanje napravio Grad Beograd sa poznatim glumcima, jer kako kaže, ne gleda nacionalne frekvencije.

Miloš Samolov, koji u spotu igra nepoverljivog građanina, kratko je prokomentarisao za naš list da je njegov stav o vakcinaciji jasan, jer je pretočen u reklamu koju je radio.

– Ja sam svoj stav o vakcinaciji izneo samim tim što sam snimio taj spot, i to pro bono, a vakcinisao sam se na samom početku, kaže Samolov.

Marketinški stručnjak Borislav Miljanović kaže za Danas da su svi spotovi koji upućuju građane na neophodnost vakcinisanja, korisni, ali da su do sada snimani samo oni koji se obraćaju najširoj populaciji.

– Ovi novi spotovi Grada Beograda bolji su od onoga što je do sada bilo, pokušali su da idu pravcem da gađaju neke druge ciljne grupe, odnosno da ne idu više onako generalno. Mislim da ipak ni to nije dovoljno, to je tek početak nečeg što treba dalje da se razvija, na sve uže ciljne grupe. To je jedini način da ljude motivišemo i da ih izvedemo na vakcinaciju, komentariše Miljanović.

On dodaje da se ne treba zaustaviti samo na TV spotovima, već da treba tražiti i druge kanale komunikacije, koji za određene ciljne grupe rade.

– Bez obzira što najveći broj građana gleda televiziju, ne gledaju je svi, niti svi prate nacionalne televizije. Ima neko ko više vremena provodi uz recimo, lokalni radio ili ne sluša ni jedno ni drugo, već neko treba da mu dođe na vrata i da mu predstavi sve koristi i benefite od vakcine, jasan je Miljanović.

Vesić obećava popuste i koncerte za revakcinisane

Čelnici grada Beograda najavili su još ranije da će građani koji se revakcinišu imati priliku da karte za pozorišne predstave i festivale kupuju po nižoj ceni za 30 odsto, dok nevakcinisani građani moraju da donose PCR test kao dokaz. Goran Vesić je rekao i da će u junu biti organizovana dva koncerta samo za revakcinisane građane.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari