clear sky
15°C
26.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

KORONA UZDRMALA AUTOINDUSTRIJU: Giganti prošli kao "bos po trnju" - ipak, najveći pad beleži ovaj JEFTIN AUTO

27.02.2021. 10:06
Piše:
Srbija Danas
Automobili
Automobili / Izvor: Profimedia

Teška godina!

Automobilska industrija u Evropi u 2020. godini prošla je kroz težak period. U godini koju je obeležila pandemija, neki proizvođači su se bolje snašli, drugi lošije.

Tako je, recimo, Porsche zabeležio pad od samo 7,6 odsto, što se može smatrati uspehom, a mnogi brendovi, kao što su Toyota, Volvo, Škoda, Hyundai, Mercedes, BMW i Audi, uspeli su da pad ograniče na manje od 20 odsto.

Sa druge strane, imamo i automobilske marke koje su lošije prošle u 2020. godini na evropskom tržištu. Među njima su, na primer, Ford, Dacia, Honda, Alfa Romeo, Opel, Mazda...

Svi ovi proizvođači su u "minusu" od preko 30%.

Ipak, jedan brend se izdvaja po slabijim rezultatima prodaje, koji se ne mogu pripisati samo pandemiji, a u pitanju je Smart. Pad prodaje ove marke u Evropi u 2020. godini iznosio je čak 75,8 odsto.

Smart sa surf daskom
Smart sa surf daskom / Izvor: Profimedia

Međutim, treba imati u vidu da je u slučaju Smarta nekoliko faktora uticalo na ovaj rezultat.

Prvo, "lokdaun". Drugo, proizvođač je iz svoje ponude izbacio verzije opremljene motorima sa unutrašnjim sagorevanjm i prodaje samo električne verzije modela ForTwo i ForFour, koje su skuplje od onih sa konvencionalnim pogonskim sistemima.

A sve je to opet povezano i sa rastom cena automobila, što rezultira manjim brojem registracija.

Generalno, u Evropi postoji sve manje interesovanje za male gradske automobile (upravo zbog cene), pa kada se sve ovo uzme u obzir, otuda i drastičan pad prodaje Smarta.