26. februar  2021. 13.10  | Izvor: RTV (Đuro Vukelić)

Prava potrošača kod prodajnih podsticaja (AUDIO)

NOVI SAD -

Prodajni podsticaji su zajednički naziv, kojim zakonodavac obuhvata rasprodaje, sezonska sniženja ili akcije.

Sagovornik Biznis kompasa RNS je rukovodilac pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Mladen Alvirović.

roba

"Novim zakonom o trgovini koji je stupio na snagu prošle godine, jasno su razgraničeni pojmovi akcija, sniženja i rasprodaja. Potrošači misle da su to iste stvari koje se zovu objedinjenim nazivom "prodajni podsticaji" ali nisu" rekao je naš sagovornik.

Rasprodaja se organizuje kada trgovac prestaje sa poslovanjem i kada se zatvara prodajni objekat.

Sezonsko sniženje se organizuje dva puta godišnje i može trajati najduže do 60 dana, zimsko, koje se organizuje najčešće oko praznika, i letnje koje počinje 15. juna i mora se okončati do 15 avgusta.

Akcije se uglavnom odnose na prehrambene artikle i mogu trajati najduže do 30 dana za jedan proizvod. Za sada, prodavac nije u obavezi da iskaže i staru cenu ako akcija traje tri dana.

Roba sa greškom mora biti posebno izdvojena i naznačena. Takva roba ne podleže jedino po naznačenoj grešci reklamaciji dok po svim drugim karakteristikama, da.

Znaći, kupac ima pravo na reklamaciju i robe sa akcija, rasprodaja i sniženja kao i sa ostalom robom osim u slučaju određene greške koja je posebno naglašena na proizvodu.

Rok za reklamaciju je dve godine. U prvih 6 meseci potrošač, ima pravo na popravku, povraćaj ili zamenu robe a nakon toga, a do dve godine na popravku ili zamenu. Jedina razlika je kod polovne robe kod koje je rok reklamacije može trajati godinu dana.

Tagovi
Srodne vesti