Novosti

Microlino u serijsku proizvodnju s autonomijom od 200 km

Microlino u serijsku proizvodnju s autonomijom od 200 km
Foto: N.N. | Microlino u serijsku proizvodnju s autonomijom od 200 km

Micro, švajcarska marka najpoznatija po kreiranju prvog sklopivog aluminijumskog električnog trotineta devedesetih, priprema se za početak proizvodnje kompaktnog, urbanog elektromobila inspirisanog čuvenom Isettom.

U kompaniji kažu da se u automobilima u prosjeku vozi  1,2 osobe, kao i da prosečna dnevna pređena distanca iznosi samo 35 kilometara. Šta to znači?

To znači da su konvencionalni automobili preveliki za 95 odsto eksploatacije. S druge strane, Microlino obezbjeđuje "idealan miks" između motocikala i automobila. Ovaj dvosjed je s tim na umu razvijen da nudi prostor koji je zaista potreban, kao i autonomiju i performanse u skladu s onim što kaže statistika.

Dakle, ovo urbano vozilo obezbeđuje dovoljno prostora za „dve odrasle osobe i tri gajbe piva“, teško je samo 513 kilograma i može da "pojuri" do 90 km/h.

Uprkos "deminutiv" gabaritima, Microlino pruža sasvim solidnu autonomiju - 125 kilometara, što je više od Renault Twizyja slične veličine, ili 200 kilometara, u zavisnosti koji od dva dostupna paketa baterija posjeduje. Precizni podaci nisu poznati, ali Micro kaže da baterija može da se napuni za četiri časa kada je vozilo priključeno na kućni priključak.

Poput Isette u kojoj je pronašao inspiraciju što se stajlinga tiče, Microlino posjeduje vrata koja se otvaraju naprijed, što znači da može da se uparkira u tesno parking mjesto, a da to ne predstavlja problem za izlazak putnika iz vozila. Međutim, stub volana, za razliku od Isette, fiksiran je za pod.

Da bi cijena ostala na niskom nivou, kokpit Microlina je jednostavan i minimalistički, sem digitalnog displeja na kojem se očitavaju ključne informacije. Umjesto integrisanog audio sistema, armaturna tabla posjeduje horizontalnu šipku na koju mogu da se prikače telefoni ili bežični zvučnici.

S preliminarnim cenama koje startuju od oko 12.000 evra u Evropi, pozicioniran je da se takmiči s Citroenom Ami One. Takođe je vrlo verovatno da će biti u ponudi za različite servise podjele prevoza, u sličnom maniru kao i novi Renaultov Mobilize EZ dvosed.

Prvi prototip je kompletiran 2018., ali novi Microlino 2.0 je mnogo bliži serijskom modelu. Dok je prethodnik posjedovao jednostavan cevasti ram, 2.0 je konstruisan na monokoku od presovanog čelika i aluminijuma, što značajno poboljšava krutost šasije, bez da se plaćaju penali u vidu dodatne mase. Zadnji dio je oko 50 odsto širi radi bolje stabilnosti.

Dodatni prototipovi će uslediti počev od marta, s tim što će proces homologacije startovati početkom juna. Micro predviđa da će odobrenje od strane EU biti dobijeno u avgustu, pred početak serijske proizvodnje u septembru.

(Vrele Gume)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i na X nalogu.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Najčitanije