Biznis Vesti
SADA JE JASNO ZAŠTO POŠILJKE KASNE Bitka za brodske kontejnere KATAPULTIRALA CENU prevoza 300 odsto

SADA JE JASNO ZAŠTO POŠILJKE KASNE Bitka za brodske kontejnere KATAPULTIRALA CENU prevoza 300 odsto

Kritičan nedostatak brodskih kontejnera katapultirao je cene kargo transporta i izazvao kašnjenja isporuka robe kupljene u Kini.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
ekonomija shutterstock 722794939 IZVOZ PRIVREDA Foto: shutterstock
ekonomija shutterstock 722794939 IZVOZ PRIVREDA

Pandemija i neujednačen globalni ekonomski doveli su do ovog problema prvo u Aziji, ali su pogođeni i drugi delovi sveta.

U decembru su spot cene brodskog kargo transporta skočile 264 odsto za rutu od Azije do Severne Evrope u odnosu na godinu dana ranije, prema rečima Mirka Vojcika, menadžera u kompaniji Rezilijans36 za procenu i rešavanje rizika u lancu snabdevanja, prenosi CNBC.

Foto: WAEL HAMZEH / EPA;

Cena brodskog prevoza tereta od Azije do zapadne obale SAD povećana je za 145 procenata u odnosu na prošlu godinu.

U porđenju sa martom prošle godine, cene kontejnerskog transporta iz Kine za SAD i Evropu porasle su za 300 odsto, izjavio je Mark Jeger, izvršni direktor kompanije Redvud Logistiks. On navodi da spot cene idu i do približno 6.000 dolara po kontejneru u odnosu na uobičajenu tarifu od 1.200 dolara.

Pročitajte još

Prema Jegeru, porasle su i cene iz SAD-a, mada ne tako dramatično.

"„Razlog je taj što Kinezi insistiraju na tome da vrate prazne kontejnere u svoju zemlju, pa je američkim izvoznicima teško da obezbede kontejner", dodao je on, napominjući da se tri od četiri kontejnera "vraćaju prazni" iz SAD-a u Aziju.