Još jedan memorandum o metrou, novo obećanje – prva linija za sedam godina

Ekonomija 22. jan 202119:36 > 23. jan 2021 13:14 65 komentara

Krajem godine počeće izgradnja prve linije metroa u Beogradu, najavio je ministar finansija Siniša Mali, nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju za projekat Beogradski metro. On je objasnio da bi prema preliminarnim analizama izgradnja dve metro linije trebalo da košta 4,4 milijarde evra. Na izgradnji linije koja će spojiti Železnik i Mirijevo biće angažovane dve francuske i jedna kineska kompanija. Ministar Mali poručuje da je napravljen korak bliže ostvarenju višedecenijskog sna.

Za početak buđenja iz višedecenijskog sna: olovka, papir i krtica. Za šesnaest meseci Kinezi će, kažu, maketu pretvoriti u pravu mašinu i onda kreće kopanje tunela. Nešto ranije, u novembru, Makiško polje pretvara se u gradilište, a metro će do Mirijeva, obećavaju, stići 2028. Sve to potpisano, ne u ugovoru, već u Memorandumu… kojem po redu?

„Nije ovo jedan u nizu sporazuma o razumevanju, ovo je prvi sporazum o razumevanju koji sveobuhvatno definiše prava i obaveze svih strana koje su uključene u njegovu realizaciju“, rekao je Siniša Mali.

POVEZANE VESTI

Mali objašnjava da su stručnjaci iz francuskog Ežisa i jedne, kako je rekao, ako se ne vara, londonske kompanije savetovali gradsku vlast kuda metro treba da ide: iz Železnika, preko centra Beograda do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna. Trebalo je samo odrediti mesto gde će lokomotiva napretka poslati stare šine u istoriju, tj. pronaći tačku preklapanja metro linija.

„Da, preklapamo se upravo u savskom amfiteatru, logično rešenje, ne samo zbog Beograda na vodi, ako na to ciljate, nego jednostavno tu je gro aktivnosti i saobraćaja koji se sakuplja svakodnevno“, dodao je.

Prema preliminarnoj analizi dve linije metroa trebalo bi da koštaju 4, 4 milijarde evra, a ministar finansija objašnjava da su na osnovu međudržavnih sporazuma posao dobili Francuzi, koji će praviti vozove, šine, napajanje i slično i Kinezi kojima ostaju građevinski radovi. Druga linija je… druga linija, nešto jasniji rokovi i završni račun za prvih dvadesetak stanica.

Prva linija metroa u dužini od 21,3 kilometra koštaće između 2 i 2,2 milijarde evra. Iz Francuskog Alstoma poručuju da njihove ruke vrede oko 535 miliona evra, a iz Kineskog Pauer Čajna cenu svojih radova procenjuju na oko 1,3-1,4 milijarde evra.

I dok strani partneri obećavaju najnovije tehnologije i radove u roku, domaći ministar nam otkriva zašto smo na to do sada čekali.

„Građani Beograda moraju da znaju da razlog zašto se o metrou priča više decenija i zašto ništa nije urađeno dok ova ekipa nije došla, jeste zato što je to teško, mnogo teško. Predsednik Republike nam je dao direktan nalog da mi moramo ovaj metro da završimo jako brzo u vremenskom roku“, kaže ministar Tomislav Momirović.

A dok je gradonačelnik u ovom istorijskom trenutku bio negde, njegov zamenik je kako sam objašnjava jutros čitao Večernje novosti iz 1971. Naslov – Beograd dobija metro.

„Za ovih 50 godina nije bilo vlasti i gradonačelnika koji nisu obećavali početak izgradnje metroa. Ja u ime svih građanki i građana Beograda želim da se zahvalim predsedniku Vučiću jer on je taj koji je 2013. gospodinu Malom i meni rekao – izgradićemo metro“, rekao je Goran Vesić.

I još jedno obećanje. Zamenik gradonačelnika poručio je Beograđanima da gužvi tokom izgradnje metroa sigurno neće biti.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare