Potpisan sporazum o izgradnji prve linije metroa 1Foto:Beta/Miloš Miškov

Ovo je veliki dan za sve nas, potpisan je Memorandum o razumevanju o projektu Beogradski metro vrednom 4,4 milijarde evra, definisali smo prava i obaveze francuskih i kineskih kompanija, a izgradnja depoa na Makišu kreće krajem godine, izjavio je danas ministar finansija Siniša Mali.

On je, u ime Vlade Srbije, potpisao Memorandum, zajedno sa predstavnicima preduzeća Beogradski metro i voz, francuskih firmi Ežis i Alstom, kao i kineske Pauer Čajna. Mali je naveo kako preliminarna analiza govori da je vrednost projekta Beogradskog metroa 4,4 milijarde evra.

„Francuske kompanije obezbediće kompozicije za metro i radiće ‘elektromašinski’ deo, dok će kineske firme obavljati građeviske radove“, rekao je Mali. Vrednost kineskog dela projekta procenjuje se, prema podacima kompanije Pauer Čajna, na 1,3 do 1,4 milijarde evra, dok je „francuski“ deo vredan 535 miliona evra.

Mali je podsetio da se planira izgradnja dve linije beogradskog metroa, od kojih prva kreće sa Makiša, gde će krajem godine početi izgradnja depoa. „Planiramo da izgradnja prve linije bude završena 2028. i da tada bude puštena u rad“, rekao je Mali.

„Prva linija Makiš-Mirijevo biće duga 21,3 kilometara, sa 21 stanicom, druga od Mirijeva do Zemuna 19,2 kilometara sa 20 stanica, a radi se i na konceptu treće linije“, rekao je Mali.

On je zaključio da će projekat Beogradskog metroa doneti korist ne samo građanima, već i domaćim kompanijama i njihovim radnicima.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je da će krajem aprila biti kompletirano idejno rešenje za depo na Makišu, u nastavku godine biće završena eksproprijacija, a sve će biti spremno za početak radova krajem godine.

Potpredsednik francuske kompanije Alstom Filip Deler najavio je da će u beogradskom metrou biti upotrebljena tehnologija najnovije generacije, dok se iz Oliver Buvar iz Ežisa zahvalio na prilici da ta kompanija učestvuje u “ jednom od najvećih projekata u Evropi u narednoj deceniji“.

„Želimo da regrutujemo 120 inženjera u Srbiji jer ćemo ovde ostati dugo, a Beograd će ostati centar razvoja na Balkanu“, rekao je Deler.

Šje Ziđi iz kompanije Pauer Čajna poručio je da je za njih važna saradnja sa lokalnim kompanijama, kao i da se nada dobroj saradnji sa francuskim partnerima.

Ministar za građevinarstvo, saobraćaj i infrastrukturu Tomislav Momirović, koji je prisustvovao potpisivanju Memoranduma, istakao je značaj metroa za poboljšanje ekološke situacije u Beogradu, rekao da Beograđani zaslužuju kvalitetnu komunalnu infrastrukturu, i ocenio da je metro „kruna takvih investicija“.

Bivši gradski sekretar za zaštitu životne sredine Branislav Božović kaže da će gradnja metroa na Makiškom polju trajno zagaditi jedino izvorište podzemnih voda koje Beograd ima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari