Aktuelno

ULUS: Nagrađeni
20.01.2021. - 31.01.2021.

ULUS: Nagrađeni


Pozivana izložbu nagrađenih radova sa ULUS-ovih izložbi 2020. godine, a koja se može videti u Galeriji ULUS (ul. Knez Miahilova 37, Beograd), od 19 časova 20. januara 2021. godine.

 

Izložbeni program u Galeriji Udruženja započinje reprezentativnom izložbom nagrađenih radova izloženih 2020. na samostalnim i grupnim izložbama u ULUS-ovim izložbenim prostorima (Umetnički paviljon “Cvijeta Zuzorić” i Galerija ULUS). Izložba radova koji su nagrađeni u svim kategorijama u prošloj godini jedinstvena je prilika da se u jednom izložbenom prostoru sagledaju najznačajnija dostignuća po oceni ULUS-ovih žirija koji su selektovani  za svaku nagradu posebno. Žirije su činili eminentni umetnici i istoričari umetnosti.
Nagrađeni autori, radovi i nagrade koje sui m dodeljene:
Nemanja Lađić za rad „Museum of skin deep memories” (Muzej površnih zabeleški), Nagrada Jesenje izložbe 2020;
 Vladimir Bjelićić za rad “Razotkrivena priroda ili Priče o biljkama i radnicima”, petnaestominutni  lecture-performans izveden na Prolećnoj izložbi, Nagrada Prolećne izložbe 2020;
 Nikola Džafo, za sliku “Tuđe mačke u tuđem dvorištu” – Zlatna paleta 2020 (nagrada za sliku);
 Ivana Milev, Zlatno deleto 2020 (nagrada za skulpturu);
 Nenad Zeljić, za grafike  „Gavrilo“ (akvatinta, 70x50cm, 2019.) i “Sandučići“ (akvatinta, 78x54cm, 2019.), Zlatna igla (nagrada za grafiku); 
 Siniša Ilić i Bojan Đorđev, za rad „Orijentacija u 100 revolucija“, Nagrada za Proširene medije.

U obrazloženjima žirija za dodelu nagrada navodi se:

Nagrada Jesenje izložbe: Nemanja Lađić
“Nagrađeni rad nastao je tokom umetnikovog boravka na Likovnoj koloniji u Sićevu i prikazuje digitalnu „šetnju kroz imaginarni muzej” u kojem su izloženi 3D modeli pojedinih objekata lokalne seoske arhitekture. Digitalni „muzejski eksponati” proizvedeni su postupkom fotogrametrije, i to isključivo na osnovu fotografija koji je umetnik lično zabeležio na terenu. Ova animacija naslanja se na Lađićevu višegodišnju umetničku praksu u čijem je centru mnogostrano ispitivanje odnosa fizičkog i digitalnog prostora, kao i prirode uticaja tehnologija i digitalnih manipulacija, ne samo na predmete opažanja već i na sam proces percepcije. Polazeći od aktuelne medijske slike nepreglednog mnoštva digitalnih „površnih zabeleški”, koje se kontinuirano akumuliraju kroz stvaranje ličnih i onlajn arhiva, Lađić u ovom radu uvodi još jedan stepen digitalnog posredovanja i postavlja važno pitanje njihove uloge, ne samo u procesima pamćenja fizičkih aspekata iskustva, već u ovom slučaju, kulturnog i umetničkog nasleđa. U aktuelnom trenutku kada je pandemija dramatično uticala na promenu primarnih okvira izlaganja, a tako i na okvire percepcije umetnosti i kulture, Lađićev rad stavlja u fokus jedan od ključnih problema, a to je upravo pitanje načina na koji kontekst izlaganja utiče na promenu tumačenja izloženog predmeta ili, kako to autor navodi, „ulogu prirodnog i veštačkog okruženja u tumačenju istorijskih i geografskih činjenica.” (članovi žirija: Simona Ognjanović, Dragana B. Stevanović i Nataša Kokić)

Nagrada Prolećne izložbe: Vladimir Bjeličić
“U pitanju je petnaestominutni lecture-performans koji je Bjeličić premijerno izveo na Prolećnoj izložbi, a koji je deo njegovog dvogodišnjeg umetničko-kustoskog projekta i istraživanja posvećenih razmatranju odnosa čoveka i prirode ili preciznije ljudske i biljne vrste. Kako i sam kaže,  rad za polazište ima  ispitivanje mogućnosti šta sve može proizaći iz ove neobične interakcije posebno u kontekstu promišljanja naših egzistencija u svetu dehumanizujućeg kapitalizma. Prožimajući elemente vizuelne i izvođačke umetnosti i teorijskog rada Bjelićić otvara zanimljivo problemsko polje i pokreće neka od ključnih pitanja koja se tiču kolektivne spremnosti da se odupremo uslovima prekarijata i samoeksploatacije i da pronađemo drugačije društvene i ideološke modele kao nove horizonte potencijalno bolje budućnosti. Nagrada podrazumeva organizaciju samostalne izložbe Vladimira Bjelićića sledeće godie u galeriji ULUS. Žiri bi ovom prilikom takođe želeo da istakne i pohvali radove Dejana Markovića, Nede Kovinić, Marije Urošević i Darije Radaković, koji su se jednoglasno našli u razmatranjima za nagradu Prolećne izložbe.” ( članovi žirija: Marija Kauzlarić, Sanja Tomašević i Miroslav Karić)

Zlatna paleta: Nikola Džafo
„Na nagrađenoj slici Nikola Džafo postiže lakoću neposrednosti, ali nas ostavlja zapitanim beskrajnom igrom vrhunskog crteža i živih razigranih boja punih izazova. U njegovim slikama sve je upleteno u trenutak koji živimo sada i ovde. Sam naziv slike "Tuđe mačke u tuđem dvorištu" otkriva problem opasnosti od upada "tuđih mačaka u tuđe dvorište" i tim povodom ulaska u klizav teren neposlušnosti. Priroda same mačke, a posebno slike mačke je osobena. Ona je čest posrednik astralnih sila, autonomno i nepokolebljivo biće koje živi svoj život na planeti isključivo po sopstvenim principima. Kao što je rekao Žil Vern: "Verujem da su mačke duhovi koji su nakratko sišli na zemlju. Mačka, siguran sam, može hodati po oblacima a da ne propadne.". Tu veštinu znaju mačke, a zna i Džafo. (članovi žirija: Jelena Aranđelović, Andrijana Bugarić, Anita Bunčić Četnik, Marija Kauzlarić, Kristina Ristić).

Zlatno dleto: Ivana Milev
“Ivanin obiman opus nastao je iz višegodišnjeg, kontinuiranog i posvećenog umetničkog istraživanja kompleksnih formi građenih od raznovrsnih materijala. Svaki njeni rad izrasta iz jednog odabranog elementa čijim umnožavanjem ona gradi složene kompozicije, naizgled matematički apstrakne. Kompleksne strukture koje ona istražuje, u postupku nastajanja najviše zavise od odabira početnog elementa. Deluje da je dalji proces vrlo uslovljen ovim odabirom, ipak rezultat nas uvek iznenađuje. Potencijalno beskonačne forme višeznačno nadrastaju konačne elemente od kojih su nastale. One se nadimaju i šire, monumentalne su i krhke u isto vreme, prazne su i lake kao oblak. Mi smo zadivljeni tim delima koliko i strpljenjem i veštinom same umetnice i slutimo da je u njima istovremeno zarobljeno i vreme i mir jednog drugog sveta.” (članovi žirija: Srđan Vukajlović, Slobodan Dane Stojanović i Milica Ružičić)

Zlatna igla: Nenad Zeljić
Grafike Gavrilo i Sandučići pripadaju ciklusu Scene. U pitanju su autentični prizori: stepenice kojima se penjem svaki dan, liftovi, sandučići, autobusi na stajanci za pauzu…Radi se o predmetima, svakodnevnim situacijama natopljenim mojim gledanjem. Sadržaj (sandučići, svetlo, grafit), naznačen u naslovu, potpuno ispunjava format, ne postoji drugi plan. Takvom likovnom strukturom, predstave običnog dovode se u stanje zagonetnosti, one sakrivaju unutrašnju napetost. (preuzeto iz kataloga)
Stručni žiri je jednoglasno doneo odluku da Nenad Zeljić u potpunosti zaslužuje nagradu Zlatna igla za profesionalan doprinos grafici u 2020. godini. Obiman opus, nastao iz kontinuiranog i posvećenog umetničkog istraživanja u odabranom mediju, ovog umetnika izdvaja i pozicionira na kulturnoj mapi Srbije. (članovi žirija: Suzana Vučković, Miloš Đorđević, i Jovanka Mladenović)

Nagrada za Proširene medije: Siniša Ilić i Bojan Đorđev
„Orijentacija u 100 revolucija“ je performativna akcija posvećena stogodišnjici Oktobarske revolucije, koncipirana sa idejom podsećanja na istorijski fenomen revolucije i društvenih nemira. Reč orijentacija je, u ovom kontekstu, samo nagoveštaj i sugestija za promišljanje sopsvenog pozicioniranja u datom istorijskom kontekstu i izabrane politike delovanja kao jedinog orijentira i kapitala za egzistenciju.  Orijentacija u 100 revolucija je digitalno odštampana slika na tekstilu površine sto metara kvadratnih, apstraktna kompozicija hronološko-geografsko-istorijskog spiska revolucija i društvenih nemira u prethodnih 100 godina i odlomaka iz romana „Pesma“ Oskara Daviča u kojoj nabraja identitete i entitete koji moraju podići svoj glas protiv, da bi se desila pobuna. Slika-platno je samo rekvizit unutar izvedbene strukture, performansa čitanja teksta praćena dokumentovanim materijalom ranijih izvođenja ovog rada, projektovanim na monitorima.”(članovi žirija: Vesna Vesić, Vojislav Klačar i Dušan Radovanović)

Takođe, na izložbi u Galeriji ULUS izloženi su i radovi tri umetnika koji su ovenčani nagradama na “9. Izložbi vajari/ke Srbije 2020”. Žiri za nagrade “9. Izložbe Vajari/ke Srbije 2020.” koji je radio u sastavu: Gordana Kaljalović (vajarka), Gordana Dobrić (istoričarka umetnosti) i Gordana Belić (vajarka) jednoglasno je doneo odluku da se 3 ravnopravne nagrade 2020. godine dodele:
 
Lani Vasiljević za prostornu instalaciju Nemi govor, 2018/2019.
Pavlu Radoviću za skulpture Bez naziva, iz 2020. i
Ani Vujović za asamblaž Kanonatra #3, iz 2016. godine

I radovi ovih umetnika deo su izložbenog ansambla u Galeriji ULUS.


Izložba se održava do 31. januara 2021. godine.

 

objavljeno20.01.2021.

Pretraga




Prijava na mail listu

Unesite vašu e-mail adresu

Unesite kod

Nečitljiv kod? Generišite novi

Zašto se prijaviti?

Garancija privatnosti.