EPS Distribucija zbunila potrošače 1Foto: BETAPHOTO/ DRAGAN GOJIĆ

Zahvaljujući brzopletoj reakciji EPS Distribucije, koja je poslala ugovore o preizimanju strujnih brojila na adrese jednog broja korisnika, bez da je prethodno obavestila građane šta to preuzimanje zaista znači, odnosno da taj proces nije na štetu potrošača, došlo je do konfuzije među građanima, raznih netačnih spekulacija i omogućilo je neupućenima da putem društvenih mreža pozivaju građane da odbiju potpisivanje ugovora o preuzimanju brojila, i tako ih guraju u trošak.

Naime, ako potrošač struje ne potpiše ugovor sa EPS Distribucijom time preuzima obavezu da sam plaća održavanje te opreme, što nije slučaj ako brojila preuzme to preduzeće – kažu za Danas stručnjaci povezani sa Elektroprivredom Srbije.

Prema rečima naših sagovornika EPS Distribucija, koja uskoro treba da postane samostalno preduzeće je pogrešila jer je bez konsultacije sa nadležnima u Elektroprivredi Srbije poslala ugovore o preuzimanju mernih uređaja i druge opreme od potrošača na čije ime se ona dosad vodila a da nije adekvatno objasnila građanima o čemu se tu radi.

To je izazvalo veliko nezadovoljstvo i nedoumice među potrošačima pa se tako, između ostalih, na društvenim mrežama oglasila i „Privremena Skupština naroda Srbije“ koja je pozvala građane da ne potpisuju ugovore koje im je poslala EPS Distribucija jer se time navodno „odriču svoje lične svojine bez novčane naknade“ i da se sve to sprovodi u cilju „lakše privatizacije EPS-a“.

– Dok je slanje ugovora bez razložnog objašnjenja potrošače zbunilo pozivi na društvenim mrežama da ugovore ne potpisuju su protiv njihovog interesa. Naime, EPS Distribucija ima obavezu da preuzme brojila od potrošača po osnovu Zakona o energetici. Potrošače niko ne primorava da ugovor o preuzimanju potpišu. Međutim, ako to ne urade onda će oni postati odgovorni za ispravnost i održavanje te opreme i mernih uređaja, što znači da će snositi sve troškove njihovog održavanja.

Distribucija je dosad održavala brojila i drugu opremu bez da su potrošači po tom pitanju imali bilo kakve troškove. Takođe, preuzimanje brojila i opreme od strane EPS Distribucije neće biti sprovedeno na trošak potrošača tojest korisnika opreme – objašnjava naš sagovornik i dodaje da će se priključak i dalje voditi na ime potrošača-korisnika, što znači da EPS Distribucija njegovo brojilo ne može da dodeli nekom drugom.

EPS Distribucija zbunila potrošače 2

Postavljanje velikog broja brojila, primera radi kada je reč o onima instaliranim u stambenim zgradama, finansirao je EPS a ne potrošači. Samo jedan deo njih koji živi u kućama su sami plaćali brojila i drugu opremu.

Međutim, svima njima je to nadoknađeno tako što je ta suma uračunata  odnosno umanjena u računu za priključenje na elektrodistributivnu mrežu koji plaća svaki potrošač tokom spajanja na istu.

– Dakle nije reč o oduzimanju bilo kakve „lične svojine“ a EPS Distribucija je i dosad održavala brojila i druge uređaje. Korisnici u tom segmentu nisu snosili bilo kakve troškove – kaže naš sagovornik.

I ekspert za energetiku Vojislav Vuletić kaže za Danas da je u interesu potrošača da, kako je to zakonski regulisano, brojila preuzme EPS Distribucija jer tako neće morati da snose troškove njihovog održavanja.

Ono što je izuzetno važno je da EPS zameni stara brojila novim savremenim. Taj proces je sproveden u zgradi u kojoj živim i u interesu je stanara. Naime, stara brojila su takva da je  preko njih moguće krasti struju, odnosno da njihova očitavanja nisu tačna. Zamenom i postavljanjem novih brojila ne postoji takva mogućnost i garantovana je tačnost računa korisnika – navodi Vuletić.

Iz EPS Distribucije su ranije saopštili da preuzimanje mernih uređaja i ostale opreme ne znači i istovremenu zamenu postojećih mernih uređaja, već se njihova zamena radi u skladu sa postojećim zakonskim propisima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari