Mikstejp za postkarantin: Plejlistu pravi Ana Ćurčin 1Foto: Danilo Mijatovic

Značaj kulture i muzike za društvo je neizmeran.

Osetili smo kako je to izolovati se, zaključati kod kuće, pratiti medije i sadržaje samo preko ekrana i socijalnih mreža. Poslednjih meseci primećujem kako je sve to nedovoljno. Kultura je uvek bila tu da nam pomogne da kanališemo, na iskren, dublji, nesvestan, emotivan način kao društvo obradimo nešto, da to kao zajednica promislimo ili osetimo – smatra kantautorka Ana Ćurčin.

Ona je povodom najave koncerta njenog benda Ana & The Changes, koji je trebalo da bude održan u Velikoj sali Doma omladine Beograda za Danas govorila o kulturi u doba korone, novom albumu, ali i napravila plejlistu za Mikstejp.

Međutim, zbog pogoršanja epidemioloških uslova, koncert je odložen, dok se stanje ne popravi.

Iako su Ana & The Changes pre godinu dana upravo u Domu omladine predstavili poslednji album Differences i planirali brojne promotivne koncerte u zemlji i regionu, pandemija ih je u tome sprečila, pa je ovo trebalo da bude njihov prvi i poslednji koncert u 2020. godini. Međutim, on se još uvek iščekuje.

Ćurčin, koja je nedavno izdala album primenjene muzike Scene, tim povodom je rekla da im je „posle duge pauze ovaj koncert poseban izazov, ali mu se izuzetno raduju.

– Sviraćemo pesme sa studijskih albuma Sketches Of Belonging i Differences, a specijalna gošća će biti fantastična flautistkinja Milena Jančurić – kazala je tom prilikom kantautorka.

Ona napominje da jednostavno nije isto kad koncert rade u virtuelnom i fizičkom prostoru, iako je sjajno što pomoću savremene tehnologije možemo da otvaramo i nove formate razmene.

– Tokom proleća smo odlučili da objavljujemo live snimke sa prošlogodišnjeg koncerta u DOB-u i to zaokružili kao Differences Live album koji je dostupan na digitalnim platformama sada, jer je i nama i publici falila živa muzika, koja je kao svaka scenska umetnost meni jako važna jer na tim događajima razmenimo i osetimo nešto ne samo na ličnom nivou nego i kao kolektiv – zapaža kantautorka.

Novi album Scene je, objašnjava ona, na neki način proizvod ove godine i kako je kroz nju prošla, iako je ta ideja kompilacije postojala i ranije. Poželela je da skupi numere i kompozicije koje je radila proteklih godina na jedno mesto. Neke od tih stvari je svirala uživo u predstavama proteklih godina i bilo joj je zanimljivo da ih zabeleži ponovo.

– Posebno mi je značilo da se osvrnem ka klavirskoj muzici i na taj način kanališem period bez koncerata. Uz pomoć Ivana Lončarevića ispred Pop Depresije koja je objavila album složili smo jednu šarenu kompilaciju koju je fenomenalno ilustrovala Ena Jevtić i važno mi je da smo uprkos ovakvoj godini napravili još neki sadržaj – kaže Ćurčin.

Njoj se čini da je album stilski i žanrovski drugačiji od prethodnih. Svega par numera su slične estetici sa prvog albuma Sketches of Belonging ili drugog Differences, na primer numere iz predstave „Svedobro“ su inspirisane pesmom „Alone“, sve ostalo su više instrumentali, klavirska muzika ili saradnje sa drugim producentima i autorima poput numere „Two Astronauts“ i „Take my hand“ koje se potpuno žanrovski razlikuju.

Postoje dva tradicionala i dve bonus obrade koje je spremala za predstavu „Crvena ljubav“ u režiji Olge Dimitrijević, pa ih je uključila samo na Bandcamp izdanju.

Takođe, veliki uticaj su ostavili muzičarke i muzičari sa kojima je sarađivala, pa je tako numera „Košuta“ inspirisana time kako Milena Jančurić svira flautu, a „Rušenje zida“ je posebno pisana za Marinu Milošević, koja uživo svira u predstavi „Kiri i Klodel“ u režiji Ivana Jovića.

– Koncerti su bili potpuno eliminisani kao mogućnost maltene od početka godine, to je, priznajem, za mene bilo veliko razočarenje, s obzirom da smo mnogo truda uložili u novi album i nadali se tome da ćemo svirati koncerte po regionu. Tokom vanrednog stanja sam se trudila da uradim nekoliko live stream koncerata, ali je taj format poprilično ograničavajući iako je u tom trenutku bio važan jer smo svi bili zatvoreni u svojim kućama. Kao rezultat ograničenosti ali i potrebe da sebe kanališem, okrenula sam se pisanju novih pesama i projektu Scene – kaže ona.

Ćurčin konstatuje da je period kad su pozorišne, bioskopske i koncertne sale bile zatvorene veliki udarac za kulturne radnike, za našu kulturu ali i za naše celokupno društvo jer smo izgubili celu sezonu i tako lako pristali na to.

– Iskreno, mislim da je manja mogućnost preneti virus u pozorišnoj sali, uz poštovanje svih mera, nego u kafiću ili supermarketu. Svesna sam toga da je prvi poriv bio sve zatvoriti i potpuno eliminisati cirkulaciju virusa ali i nisam stručna da procenim da li je bio ispravan. Strašan je egzistencijalni udarac za moje kolege koji su ostali mesecima bez posla i država nije bila u stanju da zaista pomogne ljudima iz kulturnog sektora – primećuje Ćurčin i dodaje da su se  ljudi u tim trenucima okretali filmu, muzici.

Takođe su i nalaženi načini da se omoguće kulturni sadržaji pa zato ona poštuje veliki trud Bitef festivala da održe program u formatu kakav je bio moguć i smatra da je to način razmišljanja kakav je morao da bude od početka.

Ona zaključuje da je suština – ne ubiti kulturu i ostaviti kulturne radnike bez ikakvog prihoda, nego omogućiti nekakav sadržaj, pa makar i u ovim okolnostima.

Za otvaranje Mikstejpa Ćurčin je izabrala „jednu nežnu pesmu sa poslednjeg albuma Laure Marling, koja se zove The end of the affair“.

– Šta god da radim proteklih meseci, negde me misaono navede da usporim i osvrnem se sebi na trenutak.  Nadam se da će vam se dopasti. Nemojte mi zameriti što je lista malo lična, uglavnom su to ženski vokali i pesme koje su meni lepe i uzbudljive – kaže Ana Ćurčin.

Laura Marling – The end of the affair

Madison Cunningham – Pin it down

Madison Cunningham – Dry as sand

London Grammar – Flickers

Fink – We watch the stars

John Mayer – Bold as love

Peter Broderick – Let it go

Nils Frahm – A Shine

Matther Halsall – Together

Tori Amos – Precious Things live

Norah Jones – Tragedy

Stevie Wonder – Overjoyed

Steely Dan – Hey Nineteen

Nina Simone – Stars

Kate Tempest – People‘s faces

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari