broken clouds
9°C
16.04.2024.
Beograd
eur
117.142
usd
110.3448
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija

Podešavanja sajta

Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NESTAŠICA U KINI: Neverovatne količine internet porudžbina odrazile se na proizvođače!

03.12.2020. 15:31
Piše:
Tanjug
Kontejneri
Kontejneri / Izvor: Profimedia
Prinudno ostajanje kod kuće u vreme pandemije povećalo je kupovinu preko interneta, a zbog nestašice brodskih kontejnera u Kini javlja problem kašnjenja te robe.

Prema informacijama kompanije Cargo-partner, kupci su najviše kupovali kancelarijski nameštaj za kuću, laptopovi, sportska oprema za vežbanje kod kuće, nameštaja za bašte.

PENZIONERIMA PO 5.000 DINARA POMOĆI! Evo kada će i kako bonus biti isplaćen

PENZIONERIMA PO 5.000 DINARA POMOĆI! Evo kada će i kako bonus biti isplaćen

MINISTARKA PRIVREDE NAJAVILA: Biće pomoći za celokupnu privredu, odlučivaćemo po prioritetima

MINISTARKA PRIVREDE NAJAVILA: Biće pomoći za celokupnu privredu, odlučivaćemo po prioritetima

OGLASILA SE REKTORKA UNIVERZITETA U BEOGRADU: Da li će biti onlajn polaganja ispita?

OGLASILA SE REKTORKA UNIVERZITETA U BEOGRADU: Da li će biti onlajn polaganja ispita?

To je roba koja se uglavnom isporučuje direktno kupcu, često iz same fabrike u Kini, okeanom u brodskim kontejnerima do kućnog praga.

Nakon početka pandemije koronavirusa u Kini, njihove fabrike ostale su zatvorene još dva meseca, što je stvorilo problem nedostatka proizvoda koji se šalju u Evropu, a zatvoreni Evropljani radili su jedino što su mogli – naručivali proizvode onlajn kao nikada do sada.

Privredni pad Kine odrazio se na ceo svet, što zbog zaustavljanja lanca proizvodnje u prvim mesecima epidemije u Kini, što zbog smanjenja proizvodnje u državama koje su uvozile sirovine i poluproizvode iz te zemlje.

Sa druge strane, mnogi pomorski prevoznici su redukovali dinamiku polazaka, usled smanjenja tražnje, ali i kapaciteta.

Ekonomija, Koronavirus, Ekonomska kriza
Ekonomija, Koronavirus, Ekonomska kriza / Izvor: Profimedia/ilustracija

Neravnomernost izvoza i uvoza, nakon ponovnog pokretanja proizvodnje, dovela je do velike neravnoteže u transportnoj opremi, tako da je situacija takva da su kineske luke suočene sa nedostatkom praznih kontejnera za transport.

Nakon naglog pokretanja privrede u mnogim zemljama, a trudeći se da nadomeste prethodnu višemesečnu stagnaciju, mnoge kompanije su odlučile da pojačaju svoje uvozne kapacitete.

Sada je potrebno više vremena da se kontejneri iz evropskih luka fizički vrate u Kinu, kako bi ponovo bili operativni za uvozni transport robe.

Iz navedenih razloga, a ujedno i pauze za kinesku Novu godinu, prevoz robe pomorskim putem, kao ekonomski najisplativija opcija, praktično je prebukiran sve do marta naredne godine.

kompjuter
kompjuter / Izvor: Profimedia

Na tržištu nema ni dovoljno brodova za iznajmljivanje jer je globalna trgovačka flota popunjena trenutnom potražnjom, a „čepovi“ se formiraju na skoro svim čvorištima.

Većina brodova i kontejnera slata je za SAD jer je tu potražnja bila najveća.

Direktor prodaje i razvoja špediterske kompanije Cargo-partner Nebojša Ðekić kaže da ta kompanija svojim korisnicima pomaže da izbegnu kašnjenja, bržim, premium servisom za kontejnerski transport korišćenjem luka Koper i Trst, Adria PRIORITY Expreš.

Kaže da je tranzitno vreme iz glavnih luka sa Dalekog istoka do glavnih luka Jadrana pet do osam dana brže u odnosu na luke Severnog mora.

Piše:
Tanjug
03.12.2020. 15:31