clear sky
14°C
23.04.2024.
Beograd
eur
117.1544
usd
109.8288
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Na kružnom toku vas obliva znoj? Uz ovih 7 pravila Slavija više neće biti BAUK

28.11.2020. 07:55
Piše:
Srbija Danas/objektiv.rs
Slavija
Slavija / Izvor: Srbija Danas
Saveti su jednostavni i rešavaju brojne nedoumice.

Kružni tok smatra se efikasnim i bezbednim rešenjem u saobraćaju, ali brojni vozači, čak i oni iskusni, zaziru od njih i izbegavaju ih. Kada je reč o srpskoj prestonici najpoznatiji, i verovatno najfrekventniji, kružni tokovi su na Slaviji, Bogosloviji, Autokomandi i kod opštine Novi Beograd.

Koliko god pojedinci strepeli od uključivanja u kružni tok, gde priznajemo često dominiraju bezobrazniji, snalažljiviji i iskusniji vozači, potrebno je savladati i primeniti pravila vožnje i neće biti problema.

Stručnjaci navode da su tri ključna momenta u korišćenju kružnog toka – uključenje, kretanje i najzad isključenje.

Slavija
Slavija / Izvor: Srbija Danas

Poštujte pravila kretanja

Tekst pred vama je maksimalno uprošćen, kako bi ga lako pročitao i savladao veliki broj vozača. Pravila su jednostavna, i trebalo bi da odgovore na brojne nedoumice, piše sajt Polovni automobili.

Pravilo broj 1: Onaj ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na vozilo van kružnog toka, a to je regulisano saobraćajnim znacima.

Pravilo broj 2: Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na vozilo u spoljašnjoj traci kružnog toka (kada je u pitanju kružni tok sa više traka).

Dodatno objašnjenje: Kada vozilo iz unutrašnje trake odluči da izađe iz kružnog toka, ne sme da “iseče” auto u spoljašnoj traci, već mora da ga propusti (kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu s dve trake, i to uz davanje migavca).

Pravilo broj 3: Tramvaj uvek ima prednost.

Pravilo broj 4: Izaberite odgovarajuću traku pre nego što uđete u kružni tok.

Dodatno objašnjenje: Ukoliko se kružnom toku približavate putem s više traka, trebalo bi primenjivati logiku, kao i u slučaju klasične raskrsnice. Dakle, ukoliko izlazite na prvom isključenju trebalo bi da u kružni tok uđete desnom trakom i pratite spoljašnju traku do isključenja.

Ukoliko izlazite na poslednjem isključenju, trebalo bi da iz leve trake uđete u unutrašnju traku kružnog toka, a potom se prestrojite na vreme pred izlazak.

Pravilo broj 5: Odlučite gde izlazite iz kružnog toka pre nego što u njega uđete.

Dodatno objašnjenje: Najbolji recept za izazivanje udes jeste da uđete u kružni tok ne znajući gde treba da izađete. Dok gledate i razmišljate, svašta može da se dogodi. Neko će prikočiti ispred vas, ili će vas “iseći”, možda ćete iznenada odlučiti da skrenete ili oštro prikočiti. Spisak je dugačak…

Pravilo broj 6: Koristite migavac.

Dodatno objašnjenje: Koristite migavac kada izlazite iz kružnog toka i kada se prestrojavate iz trake u traku. Prilikom ulaska u kružni tok ne morate da ga koristite, pošto je vaš budući smer kretanja jasan.

Pravilo broj 7: Kada je saobraćajac u kružnom toku poštujte njegove naredbe.

Piše:
Srbija Danas/objektiv.rs
28.11.2020. 07:55