Јужна Србија Инфо
Ћирилица | Latinica

Поново поправке ауто-пута у Грделичкој клисури

rssBookmark and Share

Владичин Хан 24.10.2020. Милан Стојановић, Н1

Између Предејана и Владичиног Хана - поново вожња у једној траци. Коловоз се поправља између моста Морава 1 и Морава 2, на скоро 15 хиљада квадратних метара.

Поново поправке ауто-пута у Грделичкој клисури

Део аутопута кроз Грделичку клисуру поново је пропао, Иако се на лицу места види да је скинут последњи слој асфалта на дужини од преко два километра, у Коридорима Србије тврде да "није реч ни о каквој поправци, већ о радовима на отклањању уочених недостатака" у гарантном периоду. На молбу да појасне у чему је разлика, нису одговорили, а овом предузећу прослеђен је и захтев да омогуће увид у документацију о техничком пријему деонице, с обзиром да је први пут поправљана три месеца по отварању, а сада има и нових пукотина.

Ово није први пут да се нови аутопут кроз Грделичку клисуру поправља, од како је пуштен у саобраћај пре око годину и по дана. Раније су то биле мање деонице, а сада је, према информацијама из Коридора Србије, у питању деоница од два километра и 95 метара. На њој је, добрим делом, асфалт већ "пресвучен" новим, а за државно предузеће Коридори Србије, ово овде - није поправка пута.

"Као прво, није реч ни о каквој поправци, већ о радовима на отклањању уочених недостатака на коловозној конструкцији у гарантном периоду, на деоници Царичина Долина - тунел Манајле, аутопут Е75. Извођач 'Интеграл Инжењеринг' је 10.10.2020. године отпочео са извођењем радова на изради новог хабајућег слоја асфалта и наведене радове изводи о свом трошку, јер је деоница у гарантном року.

Нису одговорили на питање - шта представља уклањање недостатака и у чему је разлика у односу на поправку, али су у саопштењу навели да се хабајући слој "дезинтегрисао".

Зашто се хабајући слој "дезинтегрисао", кажу, треба питати извођача радова, чији су нас представници удаљили са лица места и нису се сложили да снимимо асфалтирање.

Зато што није први пут да асфалт код Грделице пуца, од Коридора смо тражили и увид у извештај о техничком пријему радова.

 

"Било би врло интересантно видети ко је примио ове радове у мају прошле године, када су званично завршени. Ко је потписао, каква комисија... Јер, ту можда лежи кључ, јер тај пријем радова је основа за добијање употребне дозволе, наводи Данијел Дашић, инжењер грађевине и активиста Националне коалиције за децентрализацију.

За Коридоре Србије је, напомињу у саопштењу за Н1, најбитније да се уочени недостаци отклоне на што бржи и квалитетнији начин, "као и чињеница да смо од извођача исходовали продужетак гаранције до краја 2021. године". То је добра околност, судећи по недостацима уоченим у наставку према Нишу.

Око један километар иза актуелног градилишта, низ пукотина и улегнућа на самом аутопуту, попут оних које смо снимали и прошле године, после отварања.

Асфалт око њих изгледа "наборано", а такав је, како је и раније говорио инжењер Дашић, зато што, приликом изградње, највероватније нису поштовани стандарди по питању дебљине и квалитета завршног слоја.

"Судећи по новим рупама и према оним од прошлог пута које нису биле комплетно саниране, мислим да ће овде бити посла још за генерације грађевинаца из овог региона, а можда и шире", сматра Дашић

Обећање министарке грађевинарства било је да ће по завршетку изградње аутопута и до бугарске, и до македонске границе, објавити ко је за које пропусте током изградње, био одговоран.

Милан Стојановић, Н1


#   Владичин Хан   ауто-пут   Предејане   Грделичка клисура   Грделица   асфалтирање   Коридори Србије
@


 



Будите у току

Дозволите обавештења са овог портала о актуелним збивањима