Vanredno stanje zakočilo i rad autoservisa (VIDEO) 1Foto: Pixabay / HutchRock

Rasplamsavanje epidemije i uvođenje vanrednog stanja u martu, pogodilo je autoindustriju kao i sve druge. U situaciji kada je ugroženo zdravlje, a u velikom broju slučajeva i poslovi, briga o ljubimcima na četiri točka pada u drugi plan.

Smanjeno kretanje za vreme vanrednog stanja dovelo je do toga da posao u autoservisima maltene pa zamre. Ipak, kako je sredinom maja ukinuto vanredno stanje i život je počeo da se vraća u normalu.

Bojan Nikolić, generalni direktor Ehom auta, ovlašćenog dilera, servisera i prodavca Hjundai vozila kaže za Danas ih je pogodilo oštro smanjenje prodaje novih automobila.

„Prvih mesec, dva dana epidemija korona virusa uslovila je slabu prodaju novih automobila, mada su ljudi tu i tamo i tada dolazili u salon. Ipak, uglavnom su ljudi bili bojažljivi da dođu u servis. Mi smo s naše strane preduzeli mere zaštite zaposlenih. Podelili smo ih u grupe pa je jedne nedelje radila jedna ekipa ljudi, a druge nedelje druga ekipa. Što se tiče poslovanja, uslovi su bili otežani, a finansijski prilivi smanjeni. Međutim, kada je „lokdaun“ završen sredinom maja, aktivnost se polako vratila u normalu“, objašnjava direktor Ehom auta. Nakon toga situacija se značajno popravila.

„Mi smo mislili isprva da će ova godina biti katastrofalna, ali u maju, junu, julu ljudi su počeli i da kupuju nova vozila. Sada, s obzirom na virus, situacija je dobra“, kaže Nikolić dodajući da im je i pomoć države pomogla da održe glavu iznad vode.

„Naredne godine očekujemo da se situacija znatno popravi i zato što će Hjundai izbaciti skoro sve nove modele, pa očekujemo i veću prodaju. Što se tiče servisa, verujem da će se situacija popraviti i da će se posao vratiti na nivo iz 2019. godine“, optimističan je Nikolić.

Vanredno stanje zakočilo i rad autoservisa (VIDEO) 2

Nezavisne autoservise nije pogodio pad prodaje novih automobila, ali imali su i oni svoje brige.

Marko Stefanović, menadžer Motoo servisne mreže koja okuplja 49 nezavisnih autoservisa, ističe da je vanredno stanje u martu i aprilu zadalo veliki udarac autoservisima. U aprilu je prema njegovim rečima promet prepolovljen u odnosu na april prošle godine. U nekim opštinama posao je potpuno stao zato što su lokalne vlasti propisale preventivnu meru zabrane rada.

„Ovaj period se svakako odrazio na promet autoservisa u mnogim sredinama. U periodu od jula do septembra situacija se generalno poboljšala i vratila na normalu. Iako nemamo precizne podatke za septembar, od članova dobijamo informacije da se automobili zakazuju i nekoliko dana unapred što nije uobičajeno za ovaj mesec. Naime, u septembru ljudi imaju velike sezonske izdatke poput škole, zimnice, ogreva i tada se ređe odlučuju da voze automobil kod majstora. Sada se to promenilo i možda ima veze s tim da ljudi nisu išli na letovanja u inostranstvo i da su uštedeli zbog toga nešto novca. U svakom slučaju cela situacija sa koronom imaće svakako uticaja na ovogodišnji promet auto-servisa u našoj mreži“, objašnjava Stefanović.

 

Tekst je nastao u okviru projekta koji finansijski podržava Ambasada Norveške u Beogradu. Stavovi izneti u tekstu su stavovi autora i nužno ne izražavaju stavove Norveške ambasade, Balkan Trust for Democracy i German Marshall Fund kao partnera.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari