Najnovije vesti
Vesti Društvo
NI KAFIĆI, NI STADIONI... Pregurali smo povratak sa mora i početak škole, evo gde nam sad preti najveća "KORONA BOMBA" i zašto je posebno OPASNA

NI KAFIĆI, NI STADIONI... Pregurali smo povratak sa mora i početak škole, evo gde nam sad preti najveća "KORONA BOMBA" i zašto je posebno OPASNA

Strahovali smo od povratka desetina hiljada naših turista koji su boravili po Crnoj Gori Hrvatskoj i BiH, ali i od početka nove školske godine, nastave na fakultetima, povratka dece u vrtiće.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Gradski prevoz Foto: Nenad Mihajlović / RAS Srbija
Gradski prevoz

Sada nam, međutim, prete nove potencijalne "korona bombe" u vidu predstojećih slava, novogodišnjih i božićnih praznika, ali zbog hladnijeg vremena i masovnog prelaska iz letnjih bašti u zatvorene objekte.

Ipak, nije tajna da epidemiolozi pored škola i fakulteta kao potencijalno veoma pogodno mesto za širenje korona virusa vide i - gradski prevoz! Naročito u dvomilionskom Beogradu.

Pročitajte još

Stroža kontrola obaveznog nošenja maski u autobusima, tramvajima i trolejbusima uvedena je upravo kako bi se u njima koliko-toliko sprečilo širenje kovida-19, ali je veliko pitanje koliko će to biti realno moguće u novembru kada se očekuje novi talas korona virusa.

Mnogi autobusi u Beogradu su prepuni
Foto: V.V. / RAS Srbija
Mnogi autobusi u Beogradu su prepuni

Poslednjih dana i nedelja vidljiva su prepuna vozila gradskog prevoza u kojima ne da nije moguće držati odstojanje, nego je u neka od njih skoro i nemoguće ući. Ljudi su se vratili sa odmora, đaci i studenti u klupe, zaposleni u svoje firme, sve je manje onih koji rade od svojih domova...

Povrh svega, i dalje ima onih koji čak i ne nose maske, ali i mnogo više njih koji ih nepravilno drže (uglavnom samo preko usta), te su tako prilično beskorisne.

Dodatni problem je što bi uvođenje eventualnih novih mera u gradskom prevozu bilo izuzetno problematično, jer bi moglo da ograniči ili potpuno zaustavi funkcionisanje jednog grada.

Podsetimo, tokom prvog talasa korona virusa gradski prevoz je u jednom trenutku bio potpuno ukinut, te su u autobuse mogli da uđu samo medicinski radnici i zaposleni u gradskim komunalnim preduzećima.

Pročitajte još

Kasnije je postojala ideja da ulaz u vozila gradskog prevoza bude restriktivan te da mogu da ga koriste samo zaposleni, ali ne i penzioneri, đaci, studenti... Međutim, usled pritiska javnosti od ovoga se ubrzo odustalo, baš kao i od obaveze ulaska na prednja vrata, korišćenja rukavica, svakog drugog slobodnog sedišta...