');
Blic Biznis Vesti

TELEKOM SRBIJA POVEĆAO PRIHODE ZA 7 ODSTO U 2019. Ćulibrk: "Za četiri godine položeno 5.000 km optičkih kablova"

Telekom Srbija grupa imala je rekordan broj korisnika servisa od 10,4 miliona prošle godine, što je šest odsto rast u odnosu na 2018, a ostvaren je i istorijski rezultat po pitanju prihoda od 133,7 milijardi dinara, koji su bili uvećani za sedam odsto, izjavio je danas generalni direktor Telekoma Srbija Predrag Ćulibrk.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
20200814 tanjug dragan kujundzic beograd Di019878306 preview Foto: Dragan Kujundžić / Tanjug
20200814 tanjug dragan kujundzic beograd Di019878306 preview

"Sve što smo radili i po pitanju akvizicija i tehnoloških projekata se vidi. Naša operativna dobit je skočila za 25 procenata, odnosno za 9,6 milijardi i iznosila je 48,4 milijarde dinara na nivou Telekm Srbija grupe", rekao je Ćulibrk na konferenciji za medije.

Foto: Dragan Kujundžić / Tanjug

Ponosni smo da je broj TV korisnika porastao za skoro 50 odsto i da je na kraju 2019. godine bilo 1,15 miliona korisnika, dodao je Ćulibrk.

Kaže da je porastao i broj internet fiksnih korisnika za 21 odsto i da je iznosio 1,25 miliona na nivou Telekom grupe.

"Isto tako i matična kompanija je imala značajne rezultate, bez obzira što imamo negativan trend za fiksnu telefoniju - rast prihoda 2 odsto, a operativna dobit porasla za 32 odsto i iznosila 32,7 milijardi", naveo je on.

Ističe da je Telekom imao i više od 90.000 rast broja korisnika satelitske telezviije, kao i preko fiksne infrastrukture u segmentu TV usluga, kao i rast korisnika interneta.

Pročitajte još

"Smatramo i ubeđeni smo da nam to daje podstrek za dalje i da svi potezi daju rezultat i po pitanju performansi kompanije. Važno je da smo tehnološki superiorna kompanija, što je zalog za budućnost", naglasio je Ćulibrk.

Kaže da Telekom ima 12.000 zaposlenih i da i zbog akcionara Telekma treba izneti pravu sliku o Telekomu. Ističe da su spinovanja dostigla neverovatne razmere i da se pojačavaju ovih dana.

Telekom Srbja je kompanija koja posluje u više zemalja i predstavlja ponos srpske ekonomije, istakao je Ćulibrk i dodao da je većinski vlasnik Telekoma država - 58 odsto, kao i da ima 4,8 milona malih akcionara.

"Naš koncept i strategija poslednjih godina koje smo uspostavili jeste da se ostvari uvećanje korisničke baze, pre svega interneta i multimedije. Naš interes je da povećavamo korisničku bazu u kombinaciji organskog rasta unutar matične kompanije i kroz akvizicije u Srbiji i u BiH. Pri završetku smo tog ciklusa akvizicija kada govorimo o ovom tržištu", naveo je Ćulibrk.

Foto: Dragan Kujundžić / Tanjug

Kako kaže, Telekom je poslednjih nekoliko godina značajan akcenat stavio na razvoj sopstvene infrastrukture i 2016. potpisao jedan od najvećih ugovora sa kompanijom Huaveji za polaganje optičkih kablova, kako bi se obezbedilo da što više domaćinstava ostvaruje navjeće brzine putem optičkog pristupa.

"Kada smo potpisali ugovor, on je bio bio oročen na 3,5 godine, na kraju smo njegove realizacije. Trenutno smo došli pred vrata 650.000 domaćinstava sa optičkim kablom".

Prema njegovim rečima, u okviru projekta položeno je 5.000 km optičkih kablova, a u njima je postavljeno optičkih vlakana kojima se može sedam puta obuhvatiti zemljina kugla. Kaže da je po pitanju mobilne mreže Telekom povećao za 300 odsto u toku 2018. i 2019. broj 4G baznih stanica i da je istraživanje pokazalo da u odnosu na konkurenciju imaju za više od 500 baznih lokacija.

Ćulibrk je dodao da sve to uvećava vrednost kompanija i uspostavlja temelj za buduće prihode.

Foto: Dragan Kujundžić / Tanjug

Lučić: Telekom vredi 2 milijarde evra, 2023. vredeće 4

Kompanija Telekom Srbija sada već vredi više od dve milijarde evra, a prema projekcijama, 2023. godine vredeće četiri milijarde evra, izjavio je danas koordinator za internet i multimediju Telekoma Vladimir Lučić.

"Po svim projekcijama 2023. godine Telekom će vredeti minimalno četiri milijarde evra, po finansijskim projekcijama i po nivou duga. Možda će vredeti i više, jer ćemo poslovati u više zemalja nego sada, jer nam je u planu širenje poslovanja", rekao je Lučić upitan o vrednosti kompanije.

Dodao je da sada kompanija vredi preko dve milijarde, te da je iza njih težak poslovni ciklus, ali da su uspeli da povećaju vrednost kompanije.