Vesti

0

NVO: Najavljeni model nastave nije primenjiv na decu sa razvojnim teškoćama i invaliditetom

Autor: SA

Izvor: Beta

NVO: Najavljeni model nastave nije primenjiv na decu sa razvojnim teškoćama i invaliditetom

Izvor: Foto: Novi magazin/VV

Predsednica Upravnog odbora te NVO Jelena Marković ocenila je da je "neozbiljno očekivati" da deca razvojnim teškoćama prihvate da rade sa nastavnim osobljem koje ima pokriven veći deo lica, da sami nose maske i time zaštite sebe i one oko sebe, kao i da poštuju fizičku distancu tokom boravka u učionici, "a da to ne podrazumeva prisilno nametanje njima neprihvatljivih, zastrašujućih i postupaka čiji smisao ne mogu da razumeju".

"S obzirom da je ministar izjavio da je za decu romske populacije obezbeđena tehnička podrška, kao i prostorno opremanje škola u zabačenim krajevima, kako je moguće da to nije predviđeno i za ostalu decu koja će svakako biti u situaciji da se edukuju koristeći online platforme", upitala je Jelena Marković.

Od nadležnih je zatražila i da odgovore šta se dešava sa uslugom ličnog pratioca i zašto roditelj čije dete ostvaruje pravo na tu uslugu, a nema je obezbeđenu, nije plaćen za satnicu koju je primoran da provede sa detetom.

"Mnogi roditelji su upravo zbog nege deteta i asistiranja u školi izgubili radno mesto. Jesu li i oni u obavezi da kupe računar ili tablet ukoliko dete pohađa kombinovani model nastave, predviđen za učenike od petog razreda", upitala je predsednica Upravnog odbora organizacije "Srbija velikog srca".

Ministar prosvete Mladen Šarčević najavio je da bi osnovci od prvog do četvrtog razreda od 1. septembra trebalo da pohađaju nastavu u učionicama, u grupama od najviše 15 đaka, dok bi učenici od petog do osmog razreda trebalo da obavezne predmete pohađaju u školi i to u smeni od 14 časova, dok bi za izborne bila organizovana nastava na daljinu.

Komentari (0)

POŠALJI KOMENTAR