');
Blic Biznis

"Zašto nas zovu srpski Amazon Web Services?" Goran Milošević, Direktor za cloud servise u kompaniji Mainstream

Cloud tehnologija uzima sve većeg maha i potvrđuje svoj status nezamenjivog saveznika u procesu digitalne transformacije. Razlozi za prelazak na cloud su jasni: cloud okruženje nudi mnoge prednosti koje kompanije svih veličina veoma cene, a glavni benefiti su fleksibilnost, efikasnost, bolja produktivnost kao i sveukupna optimizacija poslovanja.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
goran-milosevic-maisntream-srpski-amazon-web-services
goran-milosevic-maisntream-srpski-amazon-web-services

Međutim, pozitivan učinak nije zagarantovan samim usvajanjem cloud tehnologija. Rezultati zavise od načina implementacije i prilagođavanja pojedinačnom slučaju, odnosno potrebama.

Kako bismo saznali više o tome kako se osigurava kvalitet servisa, obratili smo se kompaniji Mainstream regionalnom lideru u pružanju cloud usluga i sertifikovanom partneru vodećih cloud platofrmi kao što su Microsoft Azure, Amazon Web Services i Google cloud. O tajnama uspeha i konstantnog rasta razgovarali smo sa Goranom Miloševićem koji u kompaniji Mainstream radi kao direktor za cloud servise (Service delivery direktor).

Prilagođavanje klijentu je ključno

Kako bi se pravilno definisalo optimalno cloud rešenje, neophodno je istinski se posvetiti svakom pojedinačnom klijentu i detaljno sagledati njegovu trenutnu poslovnu situaciju, procese, potrebe i IT izazove, kao i buduće planove. To je jedan od ključnih principa pružanja visoko kvalitetnih cloud servisa, objasnio nam je Milošević:

"Proces analize najefikasnijeg rešenja je izuzetno važan kako bi klijent razumeo sve prednosti implementacije cloud-a i odabrao opciju koja je za njega najisplativija i pritom zadovoljava njegove potrebe. Mainstream je u tom smislu već godinama prepoznat kao partner čiji je primarni cilj da podrži poslovni rast klijenata nezavisno od cloud platoforme i cloud modela koji izaberu", objašnjava Milošević

U svom portfoliju, Mainstream ima preko 200 klijenata različitih profila i veličina. Interesovalo nas je kako se to saradnja sa velikim sistemima i korporacijama razlikuje od saradnje sa manjim klijentima, kao i na koji način se u takvim slučajevima održava kvalitet pružanja usluga:

"Specifičnost komunikacije i rada ogleda se u nužnosti dobrog razumevanja organizacione strukture kompanije, njihovih zahteva i izazova. Vrlo često je potrebno i prilagoditi metodologije i postojeće data governance procese, usaglasiti procese rada, komunikaciju i metode izveštavanja", kaže Milošević.

Fokusirana ekspertiza i sistematičan pristup za garantovani kvalitet

Kako Milošević ističe, ono što je kompaniji Mainstream donelo epitet srpskog AWS-a, je višegodišnja posvećenost izgradnji ekspertize i stalno unapređenje ponude i kvaliteta cloud servisa. "Fokusirana ekspetiza je nešto na šta smo ponosni i što nam pomaže da očuvamo poziciju lidera u regionu. Poznavati jednu veliku oblast do tančina i kontinuirano ulagati u usavršavanje stručnjaka je vrsta garanta za krajnji kvalitet usluge.

Definisani procesi su još jedan bitan faktor. To podrazumeva da se od početka zna na koji način treba raditi, koji su sve koraci unutar procedura, ko se kada uključuje u proces i kakvu odgovornost svaka od osoba ima.

"Za mnoge servise iz cloud portfolija, izgradili smo sopstvenu metodologiju zasnovanu na iskustvu sa našim klijentima. Ta metodologija je višestruko potvrđena kroz projekte, validna je u svim industrijama i primenjiva na klijente različitih veličina. Naši procesi se oslanjaju na najbolje prakse u IT-u, što nam omogućava da budemo sistematizovani, procesno orijentisani i da ostanemo kompanija koja radi po najvišim svetskim standardima."

Milošević nam je objasnio kako cloud industrija zahteva pragmatičan pristup poslovanju i snažnu rešenost za adekvatno uklanjanje IT izazova klijenta. Proces definisanja, kreiranja i održavanja infrastrukture kreira se u zavisnosti od tehničkih zahteva klijenta, njihovih prioriteta i budućih planova. Pa tako, da bi klijent dobio zaista optimalno cloud rešenje, u proces definisanja, kreiranja i održavanja infrastrukture po potrebi se uključuju različiti timovi.

"U pitanju je jedan ekosistem u kojem svako ima svoj deo odgovornosti", kaže Milošević. "Tu su i sistem arhitekte, IT stručnjaci, DevOps timovi, administratori, inženjeri, analitičari, data stručnjaci, kao i timovi koje su zadužene za poslovni razvoj i strategiju. Svi rade zajedno, svako u domenu svoje struke, kako bi klijent bio zadovoljan".

Ukoliko Vas interesuju cloud usluge koje nudi Mainstream, posetite njihov sajt i saznajte zbog čega važe za vodeću kompaniju u regionu za pružanje IT usluga.

Autor naslovne fotografije: Supphachai Salaeman/Shutterstock.com