');
Najnovije vesti
Blic Vesti Društvo

SRPSKI AMSTERDAM U ovom gradu živi 40.000 ljudi i ima isto toliko BICIKALA

Prodaja bicikala beleži porast u celom svetu. Fabrike ne mogu da isprate porudžbine i proizvedu dovoljan broj dvotočkaša. I u našim gradovima primetan je veći broj bicikala na ulicama, a ima i varoši gde se upotreba nekako podrazumeva u svakodnevnom životu. Kikindu zovu "srpskim Amsterdamom" baš zbog sveprisutnih biciklova.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Bicikli u Kikindi Foto: RTS / screenshot
Bicikli u Kikindi

Kikinda ima oko 40.000 žitelja i, kažu, isto toliko bicikala. Omiljeno je prevozno sredstvo Banaćana, jer se bez napora vozi po ravnici i relativno brzo stigne s kraja na kraj varoši.

Otuda je svetski trend povećane potražnje za dvotočkašima nekako oduvek prisutan u Kikindi i bicikli se ovde dobro prodaju. U desetak prodavnica nekoliko hiljada komada godišnje.

- Mi smo zadržali neku dobru ponudu zahvaljujući staroj zalihi i imamo mogućnost onda i dobre prodaje. Tražena su bicikla relativno baš puno - kaže poslovođa jedne radnje Milan Vranješ za "RTS".

Milan Vranješ
Foto: RTS / screenshot
Milan Vranješ

Zainteresovanima za kupovinu bicikla u ponudi su i polovni dvotočkaši doneti iz Austrije, Nemačke i Mađarske. Prodavci kažu da, za upola manje para od novih modela iz prodavnice, nude kvalitetnije bicikle.

- Ja sam doneo par komada, sedam, osam komada i dolaze većinom poznanici i njima dajem povoljno, na tare. Nije cilj oderati svog čoveka - kaže Vlada Todorović iz Srpske Crnje.

Vlada Todorović
Foto: RTS / screenshot
Vlada Todorović

Puno posla i za majstore

U Kikindi otuda i više posla za servisere. Dragan Karanović u svojoj radionici popravlja bicikle duže od četiri decenije. Proputovao je svet kao mehaničar biciklističke reprezentacije Srbije i poznati su mu svi modeli i mogući kvarovi, piše "RTS".

- Ovi novi bicikli koji su iz nižeg ranga, odnosno koji su jeftiniji dosta često dolaze i kvari se na njima sve baš, a posebno što naši građani nemaju neku naviku da ih redovno održavaju i onda se to zapusti, pa kao kad kod zubara neko ne ode na vreme, onda je velika katastrofa i sa tim biciklima - priča Dragan Karanović.

Dragan Karanović
Foto: RTS / screenshot
Dragan Karanović

Na ulicama Kikinde razni modeli, kao i godine starosti dvotočkaša. Sve popularniji su i električni bicikli, trotineti, ali ne kao savremeni višebrzinci i bicikli namenjeni za terensku vožnju.

Ipak, neki građani ni po koju cenu ne bi menjali svoj za noviji bicikl.

- To mi je nerazdvojan prijatelj, vozim ga 35 do 40 godina sigurno. Čisto iz zdravstvenih razloga, a i ekonomskih - navodi Svetislav Boškov iz Kikinde.

Pročitajte još

Neprolazan fenomen

Dragan Karanović navodi da i danas postoje vrlo kvalitetni bicikli, dugotrajni, ali su skupi, kao i nekada.

- Ima i starih delova za bicikle, ono što ne može da se nabavi i nije mu problem da to napravi - dodaje Dragan.

bicikli 2
Foto: RTS / screenshot
bicikli 2

U Kikindi tako posla imaju i prodavci i majstori za popravku bicikala. Ovaj grad na severu Banata ima uređenu infrastukturu i posebne saobraćane staze namenjene biciklistima, čak i do obližnjih graničnih prelaza.

Da li zbog svakodnevnih potreba, rekreacije ili sporta tek bicikl je svakako sveprisutan fenomen u Kikindi.

BONUS VIDEO: Vožnja bicikla koja ledi krv u žilama