Staje na dlan, a košta 1.34 miliona dolara!

by | avgust 8, 2020
Cartier narukvica

Aukcijska kuća Sotbi je nedavno organizovala aukciju na kojoj je prodata Cartier narukvica Tutti Frutti iz 1930. godine. Pored ekskluzivnosti samog komada, kuriozitet je to što se nadmetanje odvijalo onlajn, a cena od neverovatnih 1.34 miliona dolara predstavlja rekordan iznos za ovakav vid prodaje nakita.

Narukvica vedrog kolorita ukrašena je skupocenim safirima, smaragdima i rubinima, vešto uklopljenim u harmoničnu celinu. Lepotu dodatno naglašava crni oniks, a u pitanju je klasičan primer Art Deco -a, popularnog umetničkog stila koji je proslavila upravo francuska kuća Cartier. (Pročitaj: Modna fantazija sa Sofijom Vergarom u glavnoj ulozi)

Cartier narukvica

Prvobitno, bilo je planirano da unikatni komad nakita potencijalnim kupcima bude predstavljen u Njujorku, na aukciji koju je organizovao Sotbi. Vrednost narukvice tada je procenjena na iznos između 600.000 i 800.000 dolara, ali zbog promenjenih okolnosti i pandemije koronavirusa, aukcija je umesto uživo, održana onlajn. Početna cena ostala je ista, ali je taj iznos ubrzo premašen. Vrhunsko umeće izrade i lepota narukvice učinili su da krajnji iznos bude dvostruko veći od početnog. (Pročitaj: Ovako nastaje magija – Chanel vam otkriva tajnu stvaranja svojih čuvenih kozmetičkih preparata)

Cartier svakako spada među najpoznatije i najcenjenije kuće za dizajniranje i izradu nakita. Među onima koji im ukazuju poverenje se, pored mnogih drugih moćnika, nalazi i britanska kraljevska porodica.

Cartier je poznat baš po izradi unikatnih narukvica

Narukvice i ogrlice ukrašene dragim kamenjem u boji (tzv. Tutti Frutti) predstavljaju savršen spoj istoka i zapada, egzotike i modernog. Neobična lepota i do tada neviđeni dizajn osvojili su trendsetere čim se Tutti Frutti prvi put pojavio, dvadesetih godina 20. veka. Inspiraciju za dizajniranje nakita, Žak Kartije je pronašao u Indiji u kojoj je kupovao dragoceno kamenje i koju je nekoliko puta posetio. Duh te zemlje, njena egzotičnost i tajanstvenost ogledaju se u dominirajućim motivima. Umesto da prati postojeće trendove, Žak je odlučio da sam stvara nove. Ostalo je istorija. (Pročitaj: Umete li da raspoznate lepotu?)

Danas, pojedine narukvice (Love Bracelet) sa potpisom kuće Cartier spadaju među najpopularnije i najprodavanije modele svih vremena.

lepotaizdravlje.rsGuliver/Getty images, Sothebys