Biznis
Dve decenije nakon PRIVATIZACIJE, opet pod skute DRŽAVE?

Dve decenije nakon PRIVATIZACIJE, opet pod skute DRŽAVE?

Dvadeset godina nakon sto su u Italiji privatizovana neka velika javna preduzeća, sada se razgovara o obrnutom procesu, povratu velikih kompanija pod okrilje države. O tome se govori jer velike kompanije poput “Alitalije”, železare “Ilva” , najveće u Evropi, ili najnovijeg slučaja “Autostrade”, čini se nemaju drugog izgleda za ozdravljenje sem podržavljenja.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
20200412 epa angelo carconi vatican city Di018560816 preview Foto: Angelo Carconi / EPA;
20200412 epa angelo carconi vatican city Di018560816 preview

Ta ideja ujedinjuje većinu u aktueloj italijanskoj vladi (Pokret Pet Zvezdica i Demokratsku Partiju), kao i partije opozicije, kao sto je Liga.

Razlozi za vraćanje pod javnu kontrolu velikih preduzeća su različiti, podseća "Radio Kopar" .

Foto: RICCARDO ANTIMIANI / EPA;

Tako su to u slučaju železare višegodišnji uzaludni napori da se komanija izvuče iz dugova koji su se gomilali, “Alitalija”, nacionalna avio kompanija jer se pokazala nekonkurentnom na svetskom tržištu.

Kada je reč o bankama, koje je nakon bankrota morala da spasava država poput velike i važne, banke “Monte Dei Paski di Siena”, podržavljenje je bio način da se povrati poverenje klijenata i građana.

Motivi za de-privatizaciju je po oceni medija, namera politike da se preduzeća i kompanije od vitalnog interesa, kao što je slučaj sa telekomunikacijama, stave pod kontrolu države.

Pročitajte još

Čini se da je proteklih dvadeset godina služilo da nam pokaže nesposobnost italijanskog kapitalizma da upravlja firmama efikasno, uz dobit i poštovanje građana”, piše u komentaru portala Radio Kopra.

Ono što zabrinjava, zaključuje se, je što nema plana niti kriterijuma kako upravljati sektorima koji su od strateške važnosti za zemlju”.