NA UDARU I INDUSTRIJE KOJE SMO UZIMALI ZA JAKE Prodaja sladoleda manje je za petinu, a posledice trpe i proizvođači i kooperanti
Italija, koja je svetski lider u proizvodnji zanatskog sladoleda, ove godine zbog pandemije Covida19, beleži za 23 odsto manju potražnju i potrošnju,u odnosu na prošlu godinu, piše agencija AGI.
Situacija zabrinjava, piše agencija, jer zanatska proizvodnja sladoleda u Italiji zapošljava, u 39 hiljada poslastičarnica, 74 hiljade radnika.
Godišnje italijanski poizvođači sladoleda koriste 220 miliona litara mleka, 64 miliona kilograma šećera, 21 milion kilograma svežeg voća, i 29 miliona kilograma drugih proizvoda.
Do sada proizvodnja i prodaja sladoleda imala je godišnji prihod od četiri milijarde i 200 miliona evra.
Kriza prodaje sladoleda nastala je zbog smanjenog broja stranih turista koji su glavni potrošači poslastice, za sada ih je 10 miliona manje nego redhodnih godina, a 23 odsto manje Italijana, nego prošle godine, koristiće odmor u julu.
Zanatski napravljen sladoled je omiljena poslastica Italijana i čak je, u vreme karantina, bio na vrhu proizvoda, odmah posle pice, koji su Italijani mogli naručiti na kućnu dostavu.