Biznis Moj novčanik
NA UDARU I INDUSTRIJE KOJE SMO UZIMALI ZA JAKE Prodaja sladoleda manje je za petinu, a posledice trpe i proizvođači i kooperanti

NA UDARU I INDUSTRIJE KOJE SMO UZIMALI ZA JAKE Prodaja sladoleda manje je za petinu, a posledice trpe i proizvođači i kooperanti

Italija, koja je svetski lider u proizvodnji zanatskog sladoleda, ove godine zbog pandemije Covida19, beleži za 23 odsto manju potražnju i potrošnju,u odnosu na prošlu godinu, piše agencija AGI.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
sladoled_230418_RAS foto Snezana Krstic24 Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija
sladoled_230418_RAS foto Snezana Krstic24

Situacija zabrinjava, piše agencija, jer zanatska proizvodnja sladoleda u Italiji zapošljava, u 39 hiljada poslastičarnica, 74 hiljade radnika.

Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija

Godišnje italijanski poizvođači sladoleda koriste 220 miliona litara mleka, 64 miliona kilograma šećera, 21 milion kilograma svežeg voća, i 29 miliona kilograma drugih proizvoda.

Do sada proizvodnja i prodaja sladoleda imala je godišnji prihod od četiri milijarde i 200 miliona evra.

Pročitajte još

Kriza prodaje sladoleda nastala je zbog smanjenog broja stranih turista koji su glavni potrošači poslastice, za sada ih je 10 miliona manje nego redhodnih godina, a 23 odsto manje Italijana, nego prošle godine, koristiće odmor u julu.

Zanatski napravljen sladoled je omiljena poslastica Italijana i čak je, u vreme karantina, bio na vrhu proizvoda, odmah posle pice, koji su Italijani mogli naručiti na kućnu dostavu.