');
Biznis
RADNICI FIJATA JOŠ NA PLAĆENOM ODSUSTVU Primaju 65 odsto plate

RADNICI FIJATA JOŠ NA PLAĆENOM ODSUSTVU Primaju 65 odsto plate

Radnicima kragujevačke fabrike Fijat Krajsler automobili produženo je plaćeno odsustvo do 3. jula, a radnici se nadaju da će uskoro početi proizvodnja novog modela - đardinijera.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
20200423 epa volkswagen - handout zwickau Di018653101 preview Foto: Volkswagen / EPA;
20200423 epa volkswagen - handout zwickau Di018653101 preview

Predsednik sindikata "Nezavisnost" u kragujevačkom Fijatu Zoran Stanić rekao je Tanjugu da bi 3. jula trebalo na posao da se vrati nešto manje od 2.000 radnika, ali i da imaju neku najavu da će raditi samo nedelju dana i da će onda "opet na odmor".

Radnici su od marta na plaćenom odsustvu i primaju 65 odsto plate.

Foto: csaba krizsan / EPA;

Stanić kaže da je pre izbijanja epidemije korona virusa bilo najavljeno da će ove godine u fabrici u Kragujevcu raditi samo dva meseca, dok su prošle godine imali 95 radnih dana, što je bilo u skladu sa zahtevima tržišta.

"Mi već osam godina proizvodimo isti model - 500 L, tako da je normalno da se manje radi kada je fabrka na kraju ciklusa proizovodnje jednog modela", naveo je Stanić.

Dodaje da radnici čekaju pokretanje proizvodnje novog modela u fabrici i da nemaju nikakve zvanične informacije, osim što su mogli da saznaju iz italijanskih medija da bi taj novi model mogao da bude đardinijera (produžena verzija fijata 500).

Pročitajte još

Stanić kaže da se ranije pričalo i da bi u Kragujevcu mogla da se proizvodi produžena panda. Dodaje da ima nekih nagoveštaja da će se u Kragujevcu proizvoditi model 500 L samo na električni pogon.

Upitan da prokomentariše to što je Fijat u Srbiji ponudio tržištu modele 500 i pandu na hibridni pogon, on je rekao da se ti modeli još ne sklapaju u Kragujevcu i da će to verovatno uskoro početi, pošto nisu potebne velike prepravke tih automobila na klasičan pogon.

Stanić ističe da radnici redovno primaju plate i da fabrika nije u problemima.

Kada je reč o rentabilnosti fabrike, on očekuje da će se u Kragujevcu uskoro praviti novi model i da će Fijat još ostati u našoj zemlji, s obzirom da se u njoj izdvaja za plate manje od dva odsto ukupnih troškova, dok je u nekim drugim zemljama to mnogo više.

Pročitajte još

"Mislimo da nećemo biti ugroženi ovom situacijom izazvanom pandemijom korona virusa", dodao je Stanić.

Inače, Italija je donela uredbu kojom se italijanskoj jedinici Fijat Krajslera odobravaju državne garancije za kredit u iznosu od 6,3 milijarde evra (7,1 milijardi dolara), preneo je Rojters pozivajući se na neimenovani izvor. Italijanski revizorski sud je doneo takvu odluku na kraju dugotrajnog postupka u kojem je osporavano odobravanje kreditnih garancija.

Odobrenje suda usledilo je nakon prethodne saglasnosti Ministarstva ekonomije.

Kredit će italijanskoj diviziji FCA odobriti banka Inteza Sanpaolo, koja je prihvatila državne garancije pri čemu će se 80 odsto iznosa kredita obezbediti preko izvozno-kreditne agencije SACE.

Zahtev Fijata za dobijanje državne podrške izazvao je kontroverze, jer FCA radi na spajanju sa francuskim rivalom Pežo Sitroenom a pri tome je holding italijansko-američkog proizvođača automobila registrovan u Holandiji.