"Suve luke" - šansa Srbije da postane deo najvećih logističkih lanaca

Geografski položaj Srbije omogućava idealne uslove za razvoj koncepta suvih luka, jer je blizu svih velikih jadranskih i crnomorskih luka.

Srbija

Izvor: B92

Ponedeljak, 15.06.2020.

12:07

Foto: Epa, JOEL CARRETT

Zaleđa lokacija u našoj zemlji planiranih da se razvijaju po ovom konceptu, omogućavaju neograničeno širenje terminala, što je od naročitog značaja kada je u pitanju transport kontejnera. Mogućnost za "suve luke" našoj zemlji otvorila je i inicijativa "Pojas i put" i gradnja brze železnice Beograd-Budimpešta.

Za gradnju kontejnerskih kopnenih terminala, takozvanih "suvih luka" krajem prošle godine zainteresovala se solunska luka.

Kako su za eKapiju potvrdili iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture posle početnih razgovora, predstavnici Luke Solun obišli su lokaciju na Makišu, a prezentovani su potencijali nove luke u Beogradu i intermodalnog terminal u Batajnici.

"Usled izbijanja COVID-19 pandemije došlo je do izvesnog zastoja, ali se očekuje intenziviranja razgovora po ukidanju restrikcija za putovanja, usled potrebe da se na terenu razmatraju sve opcije", kažu iz ministarstva.

Luka Solun je samo jedan od luka sa čijim poslovanjem se uzima u obzir prilikom planiranja razvoja luka i kopnenih terminala.

"Naime, za Srbiju su od velikog značaja i Luke Pirej, Konstanca, Rijeka, Kopar i Drač. Sve ove luke imaju veliki značaj za uvoz, ali pre svega za izvoz Srbije i poslovanje rečnih luka, odnosno kopneni terminal mora da prati razvoj ovih morskih luka kako bi omogućili domaćoj privredi efikasan plasman domaćih proizvoda na ino tržišta", ističu.

Za sve rečne luke koje su povezane sa železničkom mrežom, kao i za intermodalne treminale može se reći da su neka vrsta kopnenih terminala.

Ono što je osnovni problem naših terminala jeste nedovoljna povezanost sa morskim lukama u okruženju, kako bi se mogli definisati kao kopneni terminali u punom smislu reči.

"Dokaz tome jeste nedovoljna zastupljenost, odnosno razvijenost kontejnerskog transporta u Srbiji, mada u poslednje dve godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture čini prve značajne korake u smeru kontejnerizacije, kroz projekte nove luke u Beogradu, razvoja Luke Novi Sad, kao i izgradnje intermodalnog terminala u Batajnici", navode iz ministarstva.

U maju je otvoren novi intermodalni terminal u Luci Dunav u Pančevu. Dry Port terminals je osnovan sa ciljem da poveže železnički, drumski i vodni transport kontejnera.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 7

Pogledaj komentare

7 Komentari

Možda vas zanima

Srbija

Nove cene cigareta

Od 1. maja važiće novi iznosi akciza usklađeni sa prošlogodišnjom inflacijom od 7,6 odsto. Prema novim informacijama, već su ukalkulisane nove cene cigareta.

9:47

29.4.2024.

23 h

Podeli: