Biznis Privreda
DOTAKNUTO JE DNO Proizvodnja u Nemačkoj pala je za skoro 20 odsto, a predviđanja brinu još više

DOTAKNUTO JE DNO Proizvodnja u Nemačkoj pala je za skoro 20 odsto, a predviđanja brinu još više

Nemačka industrijska proizvodnja je zabeležila rekordan pad od 17,9 procenata u aprilu u odnosu na mart, jer je pandemija Kovid-19 primorala proizvođače u najvećoj evropskoj ekonomiji da zaustave mašine.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
ekonomija privreda posao radnici Foto: shutterstock
ekonomija privreda posao radnici

Prema danas objavljenim podacima Državnog zavoda za statistiku, Destatisa, najveći pad, od čak 35,3 posto, imali su proizvođači kapitalnih dobara. Proizvodnja u energetskom sektoru pala je za 7,2 odsto, a građevinarstvo za 4,1 procenat, prenosi Rojters.

Budući da su mere za suzbijanje širenja korona virusa počele da se primenjuju od sredine marta, uvedene restrikcije su u aprilu uzele danak industriji u punoj meri, navode iz nemačkog Ministarstva ekonomije.

"Dotaknuto je dno. Sada počinje ekonomski opravak sa postepenim ublažavanjem mera zaštite i s nastavkom proizvodnje u automobilskoj industriji", dodaje se u saopštenju ministarstva.

20200518 epa andreas gora - pool berlin Di019004063 preview
Foto: ANDREAS GORA / EPA;
20200518 epa andreas gora - pool berlin Di019004063 preview

Za celu 2020. godinu, vlada u Berlinu predviĐa pad bruto domaćeg proizvoda od 6,3 posto, na osnovu pretpostavki da će paket fiskalnih podsticaja od 130 milijardi evra pomoći ubrzanju privredne aktivnosti u drugoj polovini godine.

Vlada kancelarke Angele Merkel planira za petak posebnu sednicu posvećenu početku primene velikih delova stimulativnih mera, rekla su danas tri izvora za Rojters.

Očekuje se da će Merkelin kabinet “raščistiti put” za dogovoreno privremeno smanjenje poreza na dodatu vrednost, za uplatu gotovine roditeljima s decom, i za povećanje podsticaja za kupovinu električnih automobila, naveli su izvori britanske agencije.

Međutim, oporavak nemačke privrede će verovatno biti spor i dug, prema istraživanju agencije Sivej objavljenom u dnevnom listu Augzburger Alemajne, koje je pokazalo da dve trećine nemačkih potrošača ne planira da kupuje više robe uprkos stimulativnim merama Berlina.