');
Blic Biznis

PRVI LET ELEKTRIČNOG AVIONA U komercijalnoj upotrebi do kraja 2021.

Iako će za komercijalizaciju aviona na električni pogon za 100 i više ljudi vrlo verovatno trebati decenije, američke kompanije Magnix i Aerotec napravile su jedan od prvih koraka, odnosno letova, ka avio-prevozu nultih emisija ugljen-dioksida, piše portal Bankar.me.

Slušaj vest
0:00/ 0:00
Magnix 02 foto Tanjug AP Foto: Tanjug/AP
Magnix 02 foto Tanjug AP

U četvrtak, 28. maja, Magnix i Aerotec su uzdigli i uspešno prizemljili svoju letelicu, sa kapacitetom za 9 putnika, dugačku 11 metara.

Foto: Patrick Pleul / EPA;

Probni let najvećeg potpuno elektrifikovanog vazduhoplova trajao je trideset minuta, a mesto dešavanja bio je Vašington (Sjedinjene Američke Države).

Motor Magni500, koji je ugrađen u avion, isporučuje 750 konjskih snaga. To je, prema tvrdnjama proizvođača, dovoljno za prelazak srednjih razdaljina i prevoz do 19 osoba. Električni model Cesnna može da preleti do 160 kilometara.

Njeni tvorci se nadaju da će do kraja 2021. godine ući u komercijalnu upotrebu.

Glavni razlog transformacije avijacije i odbacivanja fosilnih goriva u ovom sektoru jeste anuliranje emisija ugljen-dioksida, kojima industrija vazdušnog saobraćaja na globalnom nivou doprinosi udelom od 2,5 odsto. Čak i u jeku pandemije, predviđa se porast tog broja.

Pročitajte još

Povrh toga, izvršni direktor kompanije Magnix Roei Ganzarski je istakao da elektromobilnost “na nebu” zapravo predstavlja potencijal za pojeftinjenje avio-karata.

Proračuni su pokazali da su troškovi održavanja električnih aviona po satu niži za između 50 i 80 odsto u poređenju sa konvencionalnim letelicama.